Var en VRT winnen drie keer goud op de AMMA

FacebookTwitterLinkedIn

Op 8 juni vond de uitreiking van de AMMA plaats. De AMMA zijn al meer dan 20 jaar dé mediaprijzen voor de beste campagnes en concepten in de media- en reclamewereld. Var/VRT sleepte er maar liefst 3 gouden awards in de wacht. Daarvan waren er zelfs twee voor VRT MAX, het online streamingplatform van de openbare omroep dat alle video-en luistercontent van VRT gratis aanbiedt.

Zo won VRT MAX de award voor Media Brand of the Year. Het onderscheidde zich op het gebied van productontwikkeling, bereik en het aantrekken van nieuwe doelgroepen. De doelgroep is verjongd, het aanbod werd uitgebreid met lokale programma’s en VRT MAX werd een volwaardige speler voor jongeren actief op TikTok, Spotify en Facebook.

Daarnaast won VRT MAX ook de Future-Proof Award. Het scoorde sterk in het bereiken van jongeren in een veilige omgeving. Zo zijn de programma’s, thema’s en formats van VRT MAX op maat van hoe jongeren het aanbod vandaag de dag consumeren: overal, mobiel, kort, community-based en zowel live als on demand.

Behalve VRT MAX viel ook het ‘Moment of the Day‘-concept in de prijzen, een samenwerking tussen RMB, Clear Channel, Proximus en Var. Het won de AMMA voor Best Creative Media Use. Tijdens het WK 2022 in Qatar linkte Proximus aan de ‘Moment of the Day’. Dat moment van de speeldag werd de dag nadien uitgezonden op verschillende DOOH-schermen over heel België.