ValuesTV weldra uit de startblokken

FacebookTwitterLinkedIn

Zopas werd Values Television opgericht met als doel een nieuw medianetwerk te lanceren dat een stem wil geven aan de vele Vlamingen die zich in onze samenleving inzetten voor tal van initiatieven op vlak van cultuur, erfgoed, geschiedenis, zingeving, spiritualiteit, ecologie, welzijn en zorg.

Al meer dan 80 organisaties en bedrijven hebben toegezegd om hun medewerking te verlenen aan ValuesTV op gebied van redactie, productie, sales en marketing. Leo Neels (voormalig CEO van VTM, professor mediarecht aan de KULeuven en UAntwerpen, alsook CEO van denktank Itinera) is voorzitter van de raad van bestuur van Values Television.

Johan Vencken, CEO Values Television: “ValuesTV biedt een forum aan de vele personen en initiatieven die in de maatschappij bijdragen tot een klimaat van vertrouwen, solidariteit en samenleven met respect voor elkaar. Hun inspirerende verhalen blijven te vaak onontgonnen en te veel waardevolle en zinvolle stemmen worden nu nog weinig gehoord. ValuesTV wordt de plaats waar deze verhalen tijd en ruimte krijgen om gehoord, gezien en gelezen te worden, als ‘food for thought’ zodat het publiek zich nadien een weloverwogen persoonlijke mening kan vormen. Wij willen meer duiding en verdieping brengen rond verschillende maatschappelijke thema’s”.

ValuesTV zal daarom resoluut inzetten op slow journalism en zal verhalen rond maatschappelijke thema’s zoals cultuur, erfgoed, geschiedenis, zingeving, spiritualiteit, ecologie, welzijn en zorg naar een ruim publiek in Vlaanderen brengen.

Crossmediaal medianetwerk

ValuesTV kiest bewust voor een crossmediale ontsluiting van de verschillende verhalen. Het medianetwerk zal bestaan uit een tv-zender, een radiostation (zowel DAB+ als online), een online magazine, een video- en streamingportal en een crowdfundingplatform.

Als geëngageerde onderneming streeft ValuesTV echter niet naar winstmaximalisatie. Dat betekent dat er bij ValuesTV geen ruimte zal zijn voor traditionele reclamespots. Ondernemers en bedrijven zullen de Values community wel kunnen bereiken via corporate storytelling. De regie is in handen van Trevi Plus.

Het idee voor ValuesTV is ontstaan uit de activiteiten van Values Media, dat al een hele tijd voor de non-profitsector actief is.