UMA ranking 2019: Space blijft grootste mediabureau, GroupM versterkt positie, Wavemaker is de grootste groeier

FacebookTwitterLinkedIn

Ranking van de mediabureaus: Space behoudt de eerste plaats, Wavemaker stijgt sterk

Space blijft de UMA ranking aanvoeren, voor Mindshare, dat met een sterke stijging van zijn marktaandeel (+18%) opklimt naar de tweede plaats. Initiative vervolledigt het podium.

Wavemaker kent de meest opvallende omzetgroei (+51%) en stijgt van de elfde naar de achtste plaats. Andere ‘double digit’ omzetstijgingen vinden we terug bij Maxus (+26%), ZIGT (+21%), PHD (+22%), UM (+20%) en Havas (+13%).

Ranking van de groepen: GroupM blijft marktleider; Omnicom Media Group, Havas en ZIGT stijgen elk een plaats

Met een omzetstijging van 26% verstevigt GroupM zijn leiderspositie in de rangschikking van de groepen, voor Mediabrands en Space. De groei bij Omnicom Media Group (+5%), Havas Media (+13%) en ZIGT (+21%) stuwt elk van hen een trapje hoger ten opzichte van vorig jaar. Ook de groei van het aantal medewerkers in de teams is het vermelden waard: de UMA Media Agencies
hebben nu samen meer dan 870 FTE’s in dienst.

Filialen en afdelingen die bijdragen tot de omzetten van de groepen zoals hierboven weergegeven:

  • Mediabrands: Initiative, UM, Rapport
  • GroupM: Mindshare, Wavemaker, Maxus, Kinetic, Team l’Oréal
  • Dentsu Aegis Network: Isobar, Carat, Vizeum, Posterscope, iProspect
  • OmnicomMediaGroup: OMD, PHD, Semetis
  • Publicis Groupe: Zenith, Blue449
  • Serviceplan: Mediaplus, Mediascale

De UMA Ranking van de afgelopen jaren vindt u hier terug.