UBA en ACC lanceren futureproof contract voor alle disciplines

FacebookTwitterLinkedIn

UBA en ACC stellen zich beiden tot doel om de samenwerking tussen opdrachtgevers en creatieve bureaus zo optimaal mogelijk te laten verlopen. Die samenwerking begint bij het maken van goede afspraken, samengebracht in een helder en moduleerbaar contract, afgestemd op de noden van beide partijen.

Het vorige UBA/ACC-contract dateert van 2012 en was hoofdzakelijk gericht op langetermijnrelaties tussen adverteerders en reclamebureaus. Het nieuwe contract is bruikbaar voor alle disciplines van de communicatiemix in overeenstemming met de uitbreiding van de ACC naar content, digital, influential en event marketingbureaus.

Bovendien bevat het nieuwe contract een uitgebreide passage over de transfer van persoonsgegevens in lijn met de privacy-verordening die in mei 2018 van kracht gaat en waarvoor alle partijen zich moeten voorbereiden (ook gekend als GDPR: General Data Protection Regulation).

Het moduleerbare contract werd opgesteld door de werkgroep van UBA en ACC in samenwerking met het advocatenkantoor KOAN en is beschikbaar voor alle leden van UBA en ACC op hun respectievelijke websites.