Trustmedia maakt de mobiele sites van De Tijd en L`Echo “responsive” met aangepaste nieuwe advertentieformaten

FacebookTwitterLinkedIn

Trustmedia, de reclameregie van De Tijd en L`Echo, onthulde tijdens het ‘Facing the Future` evenement van 9 mei een aantal innovaties.

 

Op 16 juni lanceren beide zakenkranten hun vernieuwde sites Tijd.be en Lecho.be. Het online aanbod wordt: “Berliner”, “Belegger” en “Magaziner”. De nieuwe sites sluiten aan bij de look & feel van de kranten met eveneens een roze achtergrond. Een nieuwe rubriek onder de titel ‘Markten Live` wordt geïntroduceerd om de beleggers nog beter van dienst te zijn. Sabato krijgt nu een eigen webstek, net zoals het andere magazine Netto | Mon Argent dat al eerder kreeg.

 

De nieuwe sites, ontwikkeld door Designskills, zullen “responsive” zijn en zich automatisch aanpassen aan de grootte van het scherm waarop ze geconsulteerd worden. Daarnaast bieden ze, nog meer dan vandaag, de mogelijkheid om artikels te delen. De nieuwe sites bieden nieuwe impactvolle online formaten.

 

De nieuwe studie ‘Influencing` levert het bewijs over hoe impactvol het lezerspubliek van De Tijd en L`Echo is. InSites Consulting voerde het onderzoek uit bij 1.000 lezers van De Tijd en L`Echo en een even groot representatief staal Belgen. Daaruit blijkt dat de lezers van beide kranten tot 50% meer activiteiten in groep uitvoeren in hun vrije tijd, ideale platformen om hun meningen over merken, producten en diensten te delen. Op basis van belangrijke karakteristieken van “influencers” was het ook mogelijk om te berekenen dat tot het lezerspubliek van De Tijd en L`Echo vier keer meer influencers behoren dan gemiddeld. Dit maakt dat lezers van De Tijd en L`Echo interessante merkambassadeurs zijn voor de adverteerders. Ze zijn het ideale doelpubliek om een beweging in gang te zetten.

 

Een vernieuwde Trustmedia.be sluit de reeks innovaties af met als resultaat een frisse, overzichtelijke en efficiënte site, vooral gericht op maximale service voor advertising professionals. De nieuwe Trustmedia.be is live sedert 9 mei.

 

Voor de reclameregie van De Tijd en L`Echo betekent ‘Facing the Future` investeren in research. “Op basis van een permanente screening van de markt en via bevragingen van lezers, bepalen wij de prioriteiten binnen ons innovatie-traject” zegt Hans De Rore, managing director Trustmedia.