Telenet en MEDIALAAN sluiten nieuwe samenwerkingsovereenkomst

FacebookTwitterLinkedIn

MEDIALAAN en Telenet hebben zojuist bekend gemaakt dat ze een nieuwe samenwerkingsovereenkomst hebben gesloten tot eind 2017. Dit akkoord regelt de televisierechten (live en uitgesteld) tussen beide partijen en laat toe om in te spelen op vragen van de moderne televisiekijker. Dankzij deze overeenkomst zullen VTM, 2BE, Vitaya, VTMKZOOM en JIM ook beschikbaar worden op Yelo TV en dus ook te bekijken via tablet, PC en smartphone. De nieuwe overeenkomst betekent zuurstof voor iedereen in het Vlaamse audiovisuele landschap.

 

Voor de kijker is de overeenkomst uitermate goed nieuws. Het wordt mogelijk om alle MEDIALAAN programma’s via Yelo TV lineair te bekijken en opnames te beheren op tablet, PC of smartphone. Voor MEDIALAAN betekent dit dat het kijkbereik substantieel vergroot. Ongeveer 400.000 klanten van Telenet maken immers regelmatig gebruik van de Yelo TV app en/of website.

 

Telenet zal alles in het werk stellen om vóór de zomer van 2014 Yelo TV te verrijken met VTM, 2BE, Vitaya, VTMKZOOM en JIM. In de toekomst zal ook licht uitgesteld kijken mogelijk worden en zal samengewerkt worden om andere innovaties rond televisiebeleving te ontwikkelen.

 

Peter Bossaert, CEO van MEDIALAAN: “Ik ben erg blij met dit akkoord. Het tv-kijkgedrag is in volle verandering en dat is goed nieuws want er wordt meer tv gekeken dan ooit. MEDIALAAN en Telenet willen nu samen de kans grijpen om deze groeimarkt verder te ontwikkelen, de bestaande televisiediensten te actualiseren zonder dat het de kijker meer kost, en te innoveren. We geloven dat samenwerking tussen onze bedrijven waarde creëert. Daar hadden we even tijd voor nodig, we hebben er de voorbije maanden hard aan gewerkt. Maar het verheugt me dat we nu een streep hebben kunnen trekken onder het verleden en opnieuw vooruit kunnen kijken”.

 

John Porter, CEO Telenet: “Ik ben uitermate verheugd en trots dat wij na lange onderhandelingen samen tot een nieuwe overeenkomst zijn gekomen, waarbij de kijker de winnaar is. Wij hebben elkaar als belangrijke lokale partners gevonden en willen nu volop inzetten op een verdere groei van het Vlaamse medialandschap. Dankzij deze nieuwe samenwerking, kunnen we onze klanten alle MEDIALAAN zenders op al onze platformen aanbieden en zo een ijzersterk en volledige televisie-ervaring garanderen”.