Student Magazine Print Awards 2018-2019: de winnaars

FacebookTwitterLinkedIn

In het kader van de Young Creatives Day 2019 hebben de 20 genomineerden van de Student Magazine Print Awards (StuMPA) hun creatie rond het medium magazine voor de jury en toeschouwers verdedigd op vrijdag 5 april bij BBDO in Brussel.

De 20 laureaten werden door de jury geselecteerd uit 86 studenten van het Hoger Kunstonderwijs grafisch ontwerp/publiciteit van de 6 deelnemende scholen.

De jury bestond uit:

  • drie creatieven: Sam De Win (Prophets), Nathalie Strybos (Serviceplan) en Fred Zouag (mortierbrigade)
  • twee docenten van de deelnemende scholen: Isabelle Hubinon (HelHa) en Paul Moriau (ESA Le 75)
  • twee journalisten van de vakpers: Astrid Jansen (PUB – voorzitter) en Damien Lemaire (Media Marketing)
  • twee vertegenwoordigers van de uitgevers-leden van WE MEDIA B2C: Emmanuelle Michel (L’Avenir) en Tom Wattez (Roularta)

Na meer dan 2 uur verdediging, hebben de 9 leden van de jury zich teruggetrokken om te delibereren. De kandidaten werden beoordeeld op zes criteria: het creatieve idee, de uitwerking ervan, het digitale concept, de link met het magazine, de video en de mondelinge verdediging.

Uit de 20 finalisten gingen volgende studenten met een award aan de haal:

Gold StuMPA

  • Kato Vochten (LUCA School of Arts Ghent) en haar ‘Tijd-Schrift Humo’.

Silver StuMPA

  • Cyril Kindt (Saint-Luc Bruxelles) en zijn advertentie voor ‘La Croix-Rouge’.

Bronze StuMPA

  • Julie Poisquet (LUCA School of Arts Ghent) en haar concept voor ‘A Knack for sustainability’.
  • Aaricia Wiesen (HelHa) en haar advertentie voor ‘Escape Hunt’.

De Best School Award ging dit jaar naar LUCA School of Arts Ghent, vertegenwoordigd door docente Anneke Rombaut. De winnaars van de Gold en Silver StuMPA mogen in juni naar het internationale festival Cannes Lions. De studenten die een Bronze StuMPA in de wacht sleepten, worden uitgenodigd op het gala van Creative Belgium op vrijdag 24 mei in het casino van Knokke.