Serviceplan kondigt nieuwe structuur aan: integratie van Mediaplus en Mediascale

FacebookTwitterLinkedIn

Serviceplan heeft beslist om de samenwerking met Sophie Vanderwinkel – die sinds 1 september 2018, managing director van het media-agency in de Serviceplan Groep, Mediaplus België – was, stop te zetten.

Serviceplan wil de agency-structuur herzien en voluit inzetten op de digitale ontwikkelingen en evoluties in de wereld van data en al haar toepassingen. Sinds 2016 was er in de Benelux-groep het agentschap Mediascale dat zich specifiek toelegt op het gebruik van data, met als toepassingsgebieden programmatic advertising en business intelligence in een bredere zin. Vandaag wordt beslist om het media-agency uit de groep, Mediaplus en MediaScale dichter bij elkaar te brengen.

De nieuwe structuur, zowel Mediascale als Mediaplus, komt onder de leiding van Regis Watrisse en Enzo Ricciulli, respectievelijk in de groep sinds 2012 en 2014 en als partners van Mediascale sinds de zomer van 2016.

Beide partners zullen worden bijgestaan in het verder ontwikkelen van de Serviceplan-mediapropositie, door Damien Nicolas (ex-Group M, ex-Zenith/Publicis Media), Delphine Goor (ex-OMD), Olivier Renson (ex-Actiris) en Alice Lee (Mediascale).

Damien Nicolas zal de digitale transformatie van de media-offering verder realiseren en zal met zijn transversale functie, media connecteren met de andere digitale disciplines in het House of Communication. Delphine Goor wordt verantwoordelijk voor alle offline mediakanalen en zal hier zorgen voor een innovatieve wind. Olivier Renson zal alle digitale kanalen, social paid, Google Search en klassieke digitale deals verder uitbouwen. Alice Lee wordt na 3 jaar ervaring bij Mediascale, verantwoordelijke voor het volledige programmatic product binnen de Serviceplan Group in België.

Enzo Ricciulli zal als partner het volledige BI-gamma verder ontwikkelen en zorgen voor de internationalisering van het Mediascale-aanbod binnen de groep. Regis Watrisse zal met zijn lange ervaring als performance marketeer, een belangrijke rol spelen als consultant bij de key-accounts binnen de media-offering in België.

Peter Vande Graveele, CEO Serviceplan Group Benelux, bedankt Sophie Vanderwinkel voor de professionele samenwerking van de voorbije 2 jaar en het veranderingsproces dat zij heeft gedragen, waarvan nu de vruchten worden geplukt.