Roularta neemt online buurtplatform Postbuzz over

FacebookTwitterLinkedIn

Roularta Media Group (RMG) koopt het online prikbord Postbuzz. Dit buurtplatform laat toe om informatie in de buurt te verspreiden en communities op een moderne manier te bereiken en te binden.

Postbuzz werd opgericht door Nick Decrock, Geert Van Boven en Koen Hoebeek. Ze wilden een platform creëren dat de buurt beter kon bereiken en papieren reclamefolders kon vervangen. Het platform zorgt dan ook voor een nieuwe invalshoek op gebied van lokale communicatie.

Op basis van een fysiek adres wordt lokale informatie – waaronder bijvoorbeeld gemeentelijke info, babysitters uit de buurt, huizen die te koop staan of promoties van plaatselijke handelaars – gebundeld en bezorgd aan de bewoners in de nabije omgeving. Gebruikers kunnen ook zelf nieuwtjes, evenementen of zoekertjes publiceren en zelfs persoonlijke boodschappen van buur tot buur zijn mogelijk.

De 1 op 1 berichtgeving en gepersonaliseerde informatie maken het tot een krachtig marketinginstrument dat zal worden aangeboden met Deze Week, De Zondag en Steps. In steden als Gent, Antwerpen en Hasselt wordt Postbuzz reeds actief gebruikt om bewoners te informeren over wijkactiviteiten en ook hulpdiensten zoals politie en brandweer kunnen bewoners bij een noodsituatie verwittigen.

Met de overname wil Roularta het aantal gebruikers van het platform doen groeien en het zo relevant te maken voor lokale adverteerders. Koen Hoebeek zal het team van RMG vervoegen en zet zijn schouders onder de verdere uitbouw van de software. Dankzij de overname van Postbuzz versnelt RMG zijn digitale groeistrategie voor de lokale media met minstens één jaar.