Roularta Media en Publicarto introduceren samen het ‘Second Youth Pack’ gericht op 50-plussers

FacebookTwitterLinkedIn

Roularta Media en Publicarto bundelen hun krachten en bieden adverteerders een ‘Second Youth Pack’ om actieve 50-plussers te bereiken. Het digitale pakket omvat twee formules: Second Youth Pack Display en Second Youth Pack Newsletter.

Het Second Youth Pack Display combineert de websites van Libelle, Femmes d‘Aujourd’hui, Knack, Le Vif, Plus Magazine (Roularta Media) en SeniorenNet (Publicarto). Adverteerders kunnen kiezen voor een nationaal of een Nederlandstalig pack.

Het Second Youth Pack Newsletter voorziet een campagne zowel in de nieuwsbrieven van Plus Magazine (Roularta Media) als in die van SeniorenNet (Publicarto).

Vijftigplussers bereiken

Vijftigplussers zijn de grootste en snelst groeiende doelgroep, die daarnaast instaan voor meer dan de helft van de consumptiegroei. Roularta Media en Publicarto bereiken met hun media die specifieke groep.

Volgens de CIM Internet Survey (augustus 2019) bereikt PlusMagazine.be van Roularta maandelijks bijna 120.000 real users en telt het meer dan 180.000 visits en 355.000 page views. 62% van de surfers zijn vrouwen, 38% is hoger opgeleid en 47% behoort tot de hoogste sociale groepen (CIM Internet Survey Jan-Aug 2019: gemiddelde profielcijfers op basis van page views).

SeniorenNet van Publicarto bereikt maandelijks meer dan 1,2 miljoen bezoekers met meer dan 4,8 miljoen page views (cijfers volgens Google Analytics). Publicarto presenteert zo een ruim bereik op 50-plussers via thema’s die de doelgroep aanbelangen zoals wonen, gezondheid en vrije tijd.