Rossel investeert 19 miljoen euro in de Brusselse start-up AppTweak

FacebookTwitterLinkedIn

Mediagroep Rossel, uitgever van onder andere Le Soir, investeert 19 miljoen euro in AppTweak. De Brusselse start-up is gespecialiseerd in ‘app store optimisation’ en heeft als klanten onder meer Uber, Adobe en Booking.

Het vergroten van de zichtbaarheid van apps in de rankings van de App Store van Apple en de Play Store van Google moet het voor jonge, onbekende start-ups mogelijk maken te concurreren met grotere bedrijven.

In 2020 steeg de omzet met 100% tot 4,5 miljoen euro. De ambitie is om tegen 2025 de omzet te vervijfvoudigen. “Om dat te bereiken willen we in drie jaar tijd van 47 naar 180 arbeiders gaan”, legt CEO Olivier Verdin uit. “Het technologiegedeelte blijft in België. We behouden ook een commerciële hub in Brussel voor Europa. We openen echter meerdere vestigingen in het buitenland waarvan de eerste in Azië zal zijn.​

Met deze transactie wordt Rossel meerderheidsaandeelhouder (75%). De overige 25% blijft in handen van de CEO en het management.

Bron: Belga.