Rossel Advertising stelt voor: e-read, met dezelfde advertenties print en digitaal

FacebookTwitterLinkedIn

De merken van Rossel nemen dit jaar een frisse start en ontwikkelden e-read, een nieuw reclamemodel. Aan deze innovatie ligt een duidelijke vaststelling ten grondslag. “De manier waarop onze geëngageerde lezers (ook wel ‘readers’ genoemd) reclame consumeren, is voortdurend in verandering. Ze consulteren onze media immers steeds vaker via verschillende dragers: 55% van onze readers lezen ook via onze digitale media”, geeft de groep aan in hun persbericht.

Om op deze evolutie in te spelen biedt de regie Rossel Advertising vanaf eind januari e-read aan voor de platformen van Le Soir en Sudpresse (met respectievelijk 639.450 en 695.920 lezers) met de intentie om alle reclame van de papieren krant op de digitale platformen aan te bieden. Dit biedt de mogelijkheid om de lezers op een efficiënte manier te bereiken met één enkele inlassing op alle platformen. “Dit unieke product zorgt voor herhaling van de boodschap bij het doelpubliek, met als resultaat een betere memorisatie van de informatie.

Voor dezelfde prijs en voor alle formaten vanaf een kwartpagina biedt e-read vanaf eind deze maand een digitale weergave bij de geëngageerde lezers van Le Soir en Sudpresse. “Op alle leeszones, te onderscheiden van surfzones, van onze websites zullen de printadvertenties geïntegreerd worden en aangepast aan online. Maar we behouden dezelfde visual“, aldus Thierry Hugot, Marketing & Sales Director van Rossel. Daarmee wordt de verspreiding van de reclameboodschap in een kwalitatieve context gegarandeerd en krijgt het doelpubliek die meermaals te zien.