RMB, Var en Clear Channel werken samen voor de ‘Goal of the Day’ tijdens het WK

FacebookTwitterLinkedIn

Tijdens het WK voetbal in Qatar slaan RMB, Var en Clear Channel de handen ineen. Een aanbod van beelden, opgenomen door de RTBF en de VRT, verschijnt op het digitale OOH-netwerk van Clear Channel en staat open voor sponsoring.

Het ‘Goal of The Day‘-concept werd verleden jaar gelanceerd ter gelegenheid van EURO 2020. De overeenkomst tussen de RTBF, RMB en Clear Channel hield in dat het mooiste doelpunt van de dag telkens ’s anderendaags op het digitale netwerk van Clear Channel in Wallonië en Brussel verscheen. Tijdens het WK in Qatar, dat plaatsvindt van 21 november tot 18 december 2022, blijft het principe hetzelfde. Maar voor het eerst breidt het partnership uit tot drie regies en werkt nu ook Var mee. Dit betekent dat de ‘Goal of the Day’-actie een nationale dimensie aanneemt.

De RTBF en de VRT bezorgen de DOOH-regie een selectie van hun strafste beelden. Clear Channel laat ze dan in snacking formaat van zes seconden op zijn 2m² City Play- en Station Play-schermen verschijnen in het Brussels Hoofdstedelijk Gewest en de grote steden en stations van Vlaanderen en Wallonië.

Wat reclame betreft zal zowel in het zuiden als in het noorden van het land het merk van de adverteerder-sponsor voor en na de uitgezonden beelden op de schermen van Clear Channel zichtbaar zijn. De ‘Goal of the Day’-actie wordt ook ondersteund door een promotiecampagne op de verschillende tv-, radio- en digitale kanalen van de RTBF en de VRT. Ook aan deze campagne zal de adverteerdersnaam worden gelinkt.

Rudi Janssens, Chief Commercial Officer bij Var: “Het WK is zonder twijfel één van de grootste sportevenementen wereldwijd. Voor adverteerders de kans bij uitstek om hun consumenten te benaderen en voor ons een ideale gelegenheid om een uniek en sterk crossmediaal – en nationaal – aanbod uit te werken.