
Het CIM maakte op 22 mei 2014 de resultaten voor de radio’s (W2014-1) bekend. De cijfers omvatten de periode van 4 januari tot en met 4 april 2014.
De winnaars in het noorden:
- Q-music: het marktaandeel stijgt tot 14,38% en dit is de beste score sinds W2012-2. In de doelgroep 18 tot 44-jarigen is de zender marktleider met 24,3%.
- Radio 2: Na enkele dalingen knoopt de grootste familie van Vlaanderen` terug aan met een stijging en verstevigt daarmee de positie van meest beluisterde zender in het Noorden.
- Nostalgie: de retrozender gaat naar 6,48% marktaandeel.
- Klara: doet het goed bij de cultuur- en muziekliefhebbers. Het marktaandeel stijgt naar 2,4% t.o.v. 1,9% vorig jaar.
De verliezers in het noorden:
- Studio Brussel: zakt verder en haalt hetzelfde niveau als een jaar geleden (11,94%)
- JOE fm: na hun behaalde topscore tijdens vorige golf, daalt de 2de zender van Medialaan naar 7,77% marktaandeel. Het moet daarmee hun 5de plaats afstaan aan Radio 1.
- Radio 1: de informatiezender haalt niet dezelfde score als tijdens de vorige golf toen de nieuwe programmering van start ging. De zender daalt tot net onder de 8%.
Dit betekent dat alle VRT-netten een samen een marktaandeel hebben van 60,66%. Medialaan Radio gaat erop vooruit van 21,97% naar 22,15%.
De winnaars in het zuiden:
- Classic 21 gaat met bijna 2% marktaandeel vooruit en komt terecht op 10,36%.
- Radio Nostalgie gaat door op zijn positieve flow en stoot door naar 12,42% marktaandeel.
- La Première gaat voor het eerst sinds meer dan een jaar over de 7%.
- Ook de klassieke zender Musiq3 in het Zuiden scoort goed met meer dan 2% marktaandeel
De verliezers in het zuiden:
- Radio Contact gaat zwaar achteruit en daalt tot een marktaandeel van net geen 13%
- Bel RTL wordt de grootste zender in Wallonië maar verliest wel 1,19% marktaandeel en strandt op 13,54%.
- Vivacité daalt naar 13,47% maar wordt de 2de zender in het Zuiden.
Het aandeel van de RTBF-netten gaat vooruit tot 36,24%.



