
Het CIM maakte op 13 februari 2014 de resultaten voor de radio’s (W2013-3) bekend. De cijfers omvatten de periode van 26 augustus tot en met 15 december 2013.
De winnaars in het noorden:
Radio 1: de informatiezender noteert weer een goede score en dit nadat de VRT de programmering van Radio 1 na een slechte 2de Golf heeft omgegooid.
JOE fm: behaalt zijn hoogste score ooit en breekt voor het eerst op de algemene doelgroep (+12) door de grens van 8% tot 8,46% marktaandeel.
Nostalgie: de retrozender stijgt weer tot 6% marktaandeel.
De verliezers in het noorden:
Radio 2: ondanks een verlies van 1,5% marktaandeel blijft Radio 2 ruim de meest beluisterde zender van Vlaanderen.
Q-Music: gaat lichtjes achteruit tot 13,51%.
Studio Brussel: na hun topscore zakt de zender tot 13,07%.
Dit betekent dat alle VRT-netten een samen een marktaandeel hebben van 61,48%. Medialaan Radio gaat erop vooruit van 21,4% naar 21,97%.
De winnaars in het zuiden:
Radio Contact doet haasje-over met Bel RTL en wordt de grootste zender in Wallonië met 15,55% marktaandeel.
Radio Nostalgie loopt richting 12% marktaandeel en gaat door op zijn positieve flow.
Pure FM gaat over de 3% marktaandeel.
De verliezers in het zuiden:
Bel RTL blijft de grootste zender qua bereik maar verliest wel 2% marktaandeel en strandt op 14,73%.
Fun Radio gaat bijna anderhalf percent achteruit en komt op 3,71%
NRJ: na een uitstekende 2de Golf moet de jongerenzender wat inboeten (7,76%)
Het aandeel van de RTBF-netten gaat zachtjes vooruit tot 33,7%.



