Resultaten CIM cijfers Verspreiding pers 2013 Q3

FacebookTwitterLinkedIn

De laatste CIM-studie Pers toont de verdere daling van de magazinemarkt nogmaals aan. De totale meetbare verspreiding van weekbladen (-2,80%), maandbladen (-2,32%) en tweemaandelijkse uitgaven (-1,30%) kennen een terugval. Alleen de tweewekelijkse uitgaven (+1,02%) gaan er lichtjes op vooruit.

 

De nieuwe CIM-cijfers gaan over een periode van het 4de kwartaal van vorig jaar tot het derde kwartaal van dit jaar. Hieronder vindt u een overzicht van de opmerkelijkste resultaten.

 

Halfwekelijks & Wekelijks

 

Winnaars:

•    De krantenbijlage TV News, de bijlage bij Sudpresse en Le Soir, groeit stevig (+13,19%).

•    TV Gids Primo stijgt met 10,85% tot 105.221 exemplaren.

•    Trends – Trends/Tendances neemt toe met 9,98% tot 44.271 exemplaren.

 

Verliezers:

•    P-Magazine: een daling van 21,58% van 42.892 naar 33.637 verkochte exemplaren.

•    Joepie: -23,18% tot 44.745 exemplaren.

•    Humo: -19,73% van 176.376 tot 141.583 exemplaren.

•    TV Familie + Blik: een terugval van 14,89% tot 88.158 verkochte exemplaren.

•    Flair (nl): -13,81% tot iets meer dan 90.000 verkochte exemplaren.

•    Dag Allemaal: een achteruitgang van 11,87% tot 340.027 exemplaren.

•    Story: -13,52% tot 131.416 exemplaren.

•    Ciné Télé Revue: daalt met 8,60% tot 264.423 exemplaren.

•    Public: -16,78% tot 18.633 verkochte exemplaren.

•    Moustique: afname van -8,17% tot 69.158 verkochte exemplaren.

 

Maandelijks

 

Winnaars:

•    BeTV Magazine: gaat tegen de trend in en stijgt met 13% tot 131.158 exemplaren.

•    Autowereld: etaleert ook positieve verspreidingcijfers en gaat van 14.150 naar 15.494 exemplaren. Een stijging van 9,50%.

•    Ik ga bouwen / Je vais construire: gaat omhoog met 3,25% tot 15.498 exemplaren.

•    Royals (nl) klimt tot 15.638 verkochte exemplaren (+25,70%). Royals (fr) kent ook positieve groeicijfers en gaat naar 13.961 verkochte exemplaren (+10,42%)

•    Bâtis – Je rénove + Beter bouwen en verbouwen: klimt vooruit tot 14.854 (+9,09%).

•    Top Santé: verhoogt zijn verspreidingcijfers tot 43.231 (+2,01%).

 

Verliezers:

•    Ambiance Culinaire / Culinaire Ambiance daalt met -16,38% en komt tot 21.228 exemplaren.

•    Sélection du Reader`s Digest: -41,39% tot 17.869 exemplaren.

•    Feeling: -11,87% van 66.390 naar 58.507 verkochte exemplaren.

•    Gael: een achteruitgang van 20,06% en zit nog tot 26.195 verkochte exemplaren.

•    Femma krijgt ook met een daling te maken van 14,34% en komt uit op 65.559 verkochte exemplaren.

•    Ché: kent een terugval van 17,42%% tot 17.972 verkochte exemplaren.

•    Goed Gevoel: gaat achteruit met -13,86% en behoudt nog 72.076 verkochte exemplaren.

•    Libelle Lekker: zakt met -14,96% tot 40.729 exemplaren.

 

Tweemaandelijks

 

Winnaars:

•    Menzo: blijft alweer toenemen tot 9.136 verkochte exemplaren (+113,31%).

•    Chocolaterie – Confiserie: gaat stevig vooruit (+10,34%) tot 5.529 exemplaren.

•    From Solvay Brussels School: stijgt tot 11.733 exemplaren (+7,90%).

 

Verliezers:

•    Nest: een afname van 6,03% tot 123.685 verkochte exemplaren.

•    Stijlvol Wonen: een afname van 19,78% tot een verspreiding van 7.529 exemplaren.

 

In Luxemburg gaan Luxuriant (+18,06%) en L`Essentiel (+3,81%) goed vooruit tot respectievelijk 11.392 en 98.381 verkochte exemplaren. Télécran (-14,64%) en Contacto (-23,02%) krijgen dan weer zware klappen.

 

Hier vindt u de link naar de openbare resultaten.