Resultaten CIM cijfers Verspreiding pers 2012 Q2

FacebookTwitterLinkedIn

De laatste CIM-studie Pers toont nogmaals een daling aan van de magazinemarkt. De totale meetbare verspreiding van weekbladen (-2,63%), tweewekelijkse uitgaven (-0,67%) en maandbladen (-4,00%) kennen een terugval.

 

De nieuwe CIM-cijfers gaan over een periode van de laatste 2 kwartalen van vorig jaar en de eerste 2 kwartalen van dit jaar. Hieronder vindt u een overzicht van de opmerkelijkste resultaten. 

 

Halfwekelijks & Wekelijks

 

Winnaars:

 

•    Enkele krantenbijlages doen het goed. Het magazine bij De Morgen (DMUZE) doet het goed en wint 6,71%. Voor het magazine bij De Standaard geldt hetzelfde (+3,86%) en TV News, de bijlage bij Sudpresse en Le Soir, groeit ook (+19,08%).

•    Joepie: deelde niet in de klappen en stijgt met 0,98% tot 59.815 exemplaren.

 

Verliezers:

 

•    P-Magazine: een daling van 14,12% tot 45.286 verkochte exemplaren.

•    Moustique: -15,88% tot 77.121 exemplaren.

•    Humo: -11,76% tot 183.547 exemplaren.

•    Sabato: het magazine bij De Tijd en L`Echo kent ook een achteruitgang. Sabato (nl) daalt met 8,98% tot 47.137 exemplaren, Sabato (fr) zelfs -13,37% tot 20.711.

•    Kerk & Leven: een terugval van 8,43% tot 319.212 verkochte exemplaren.

•    Ciné-Télé-Revue: -7,21% tot iets minder dan 300.000 verkochte exemplaren. 

 

Maandelijks

 

Winnaars:

 

•    Votre Région: gaat tegen de trend in en stijgt met 18,12% tot 37.388 exemplaren.

•    Psychologies Magazine FR: etaleert ook positieve verspreidingcijfers en gaat van 15.395 naar 16.641 exemplaren. Een stijging van 8,09%.

•    Entreprise / Ondernemen: klimt tot 9.537 verkochte exemplaren (+7,68%).

•    Elle Décoration: neemt ook toe tot 4.099 verkochte exemplaren (+6,91%).

•    Ik ga bouwen / Je vais construire: gaat omhoog met 6,48% tot 13.155 exemplaren.

 

Verliezers:

 

•    Vitaya: krijgt zware klappen -17,21% en daalt tot onder de 50.000 exemplaren.

•    Ché: kende een terugval van 12,08% tot 22.281 verkochte exemplaren.

•    BE TV Mag: -20,56% tot iets meer dan 120.000 verkochte exemplaren.

•    Grande: een daling van 23,13% tot 11.256 ex.

•    Royals fr: -15,34% tot 13.542 exemplaren.

•    Genieten: -15,28% tot 9.859 verkochte exemplaren.

•    Gael: -13.97% tot 32.467 exemplaren. 

 

Tweemaandelijks

 

Winnaars:

 

•    Projecto: gaat stevig vooruit (+36,02% ) tot 8.719 exemplaren.

•    Attitude: stijgt met +6,48% en komt nu tot boven de 70.000 exemplaren.

•    Weliswaar: een toename van + 5,63% tot 47.198 exemplaren.

•    Menzo: blijft alweer toenemen tot 3.808 verkochte exemplaren (+3,82%).

 

Verliezers:

 

•    Café Revue: -15,30% tot 16.872 verkochte exemplaren.

•    Stijlvol Wonen: een afname van 10,08% tot 9.558 verkochte exemplaren.

•    Elle à Table: een daling van 10,18%.

•    Wonen Landelijke Stijl: een afname van 8,41% tot een verspreiding van 28.151 exemplaren.

 

In Luxemburg gaan Le Jeudi (+15,20%), Luxembourg Féminin (+13,69%) en Télécran (+9,14%) goed vooruit tot respectievelijk 9.934, 3.363 en 36.164 verkochte exemplaren.

 

Hier vindt u de samenvattende tabellen 2011 T3 – 2012 T2 terug.