Recordaantal nominaties voor derde editie van Belgian Marketing Awards

FacebookTwitterLinkedIn

Met 183 bedrijven en marketeers die genomineerd werden voor de Belgian Marketing Awards tekent de derde editie een eerste record op. Tegelijkertijd is ook de voltallige jury bekend.

183 bedrijven en marketeers werden via de verenigingen achter de Belgian Marketing Awards en de website van de organisatie genomineerd om een case in te dienen voor de derde editie van deze prijsuitreiking.

Dit aantal stijgt jaar na jaar”, aldus Dominique Vercraeye, voorzitter van het Steering Committee. “Je voelt dat deze prijzen leven in de markt. We krijgen zowel gevestigde waarden binnen voor Marketing Company of the Year en Marketing Leader(ship) of the Year, als interessante, minder bekende kandidaten voor Young Marketing Company of the Year en Marketing Leader(ship) of the Year.”

Jury voltallig

Net op het moment dat de nominaties afgerond zijn, maken de Belgian Marketing Awards ook de voltallige jury bekend. Voorzitster Anouk Lagae (Accent Jobs) krijgt het gezelschap van Catherine Closset (Stellantis), Claude Pecheux (EDHEC), Eddy Cremers (Ipsos), Emma Everard (Kazidomi), Gabriela Gomez (Nestlé), Jolien Schelstraete (Alpro), Kris Michiels (Unilever), Patrick De Pelsmacker (Universiteit Antwerpen), Suzanne Stroobants (Mindshare), Thierry Geerts (Google), Tom Theys (FCB) en Anne-Françoise Piette (Brain Impact).

Indienen van dossiers

Kandidaturen kunnen nog worden bevestigd tot eind juni waarna ze tot 11 september hebben om hun dossier in te dienen. Het Selection Committee kiest vervolgens de 9 genomineerden (3 per categorie). Op basis daarvan, aangevuld met een mondelinge presentatie, bepaalt de jury de winnaars. Die worden op 9 november bekendgemaakt.