Publicarto commercialiseert ‘Grootouders’, het nieuwe magazine van Gezinsbond

FacebookTwitterGoogle+LinkedIn

Gezinsbond heeft ongeveer 50.000 leden ouder dan 55 en een specifieke werking naar deze doelgroep. Met het nieuwe magazine ‘Grootouders’ wil Gezinsbond specifiek focussen op de unieke rol die grootouders opnemen in de opvoeding van hun kleinkinderen, met veel aandacht voor de relatie tussen grootouders en kleinkinderen. De commercialisering wordt toevertrouwd aan Publicarto. In het magazine komen deskundigen aan het woord en vooral ook grootouders zelf.

De eerste ‘Grootouders’ valt op 21 juni in de bus en krijgt als titel ‘TROTS’, daarna verschijnt het om de drie maanden. Reservaties voor het lanceringsnummer zijn nog mogelijk. Tussen de verschillende magazines door worden ook maandelijks digitale nieuwsbrieven naar de grootouders gestuurd.

‘Grootouders’ vervangt ‘Brief aan Jonge Grootouders’. Reclametarieven, redactionele kalenders en contactgegevens kan u terugvinden in onze database.

“Tien jaar lang stond Gezinsbond aan de zijlijn om te supporteren voor duizenden grootouders in Vlaanderen. Met het nieuwe magazine richten we ons tot álle grootouders, zowel de nog prille oma’s en opa’s als zij die al grotere kleinkinderen hebben. Aan het menu hebben we niet zoveel veranderd, behalve dat we meer aandacht besteden aan de relatie van grootouders met hun kleinkinderen. We laten deskundigen aan het woord en vooral ook ervaringsdeskundigen: de grootouders en kleinkinderen zelf”, zegt Helga Basteleurs van Gezinsbond.

“Voor ons is het een prachtige uitbreiding van het rijke aanbod ledenbladen dat we in portefeuille hebben”, aldus Guy Spietaels, CEO van Publicarto. “Maar deze titel is toch wel heel bijzonder omdat de waardevolle en intense relatie tussen grootouders en kleinkinderen bewust door iedereen erkend wordt. Meteen een redactionele context die ook voor veel merken, die zich binnen een authentieke en relevante omgeving willen nestelen, een belangrijke meerwaarde kan betekenen. Daarbij zijn ook de digitale nieuwsbrieven niet meer weg te denken.”