ProduPress lanceert Showroom ter vervanging van het Autosalon

FacebookTwitterLinkedIn

Op 12 oktober kondigde Febiac zijn beslissing aan om gezien de gezondheidstoestand het Autosalon uit te stellen van januari 2021 naar januari 2022. Er zal begin volgend jaar dus geen salon zijn, maar het lijdt geen enkele twijfel dat automobilisten in die periode wel nog steeds op zoek zullen gaan naar het beste advies en de beste promoties. De automerken zullen van hun kant ook graag hun nieuwigheden en speciale voorwaarden presenteren in deze cruciale periode voor de Belgische automarkt.

Wetende dat acht op de tien autokopers in de loop van het aankoopproces een beroep doet op een gespecialiseerd magazine of een gespecialiseerde website, was ProduPress het aan zijn status verplicht om tegemoet te komen aan de behoeften van de automobilisten. Daarom zullen de experts van AutoGids, AutoWereld en Le Moniteur Automobile zich dubbel plooien om automobilisten die op zoek zijn naar een nieuwe auto de nodige informatie en tips te aan te reiken zodat ze de juiste keuze kunnen maken in een steeds complexer wordende markt.

Speciaal voor deze periode lanceert ProduPress half december een specifieke sectie op zijn website met (live) videocontent, nieuws, tips, tests, promoties en praktische informatie, met bijvoorbeeld de opendeurdagen bij de dealers. Zoals gebruikelijk pakken de tijdschriften uit met speciale edities met een verhoogde oplage en een overvloed aan nieuws en praktische tips in verband met de aanschaf van een nieuwe auto. De sociale-mediakanalen zullen dat uitzonderlijke aanbod op de markt vervolledigen. Voor al deze initiatieven ontwikkelde ProduPress een sterke eigen identiteit waarvan de naam verwijst naar de autodealers die veel automobilisten in deze periode zullen bezoeken: Showroom.

Het doel is om de 1,6 miljoen Belgische bezoekers van de ProduPress-sites in januari dezelfde ervaring te bieden als op het Autosalon zelf, maar deze keer vanuit hun luie zetel. Ze kunnen zelfs rechtstreeks via de website offertes of proefritten aanvragen. Zo krijgen de automerken de kans om de nodige ‘leads’ te verzamelen, net zoals tijdens het echte Autosalon. Bovendien kunnen ze specifieke inhoud integreren om het informatieve karakter van dit initiatief verder te versterken.

Online beschikbaar vanaf half december op showroom.autogids.be en showroom.autowereld.be en in de boekhandel vanaf 23 december.