“Play” : Nieuwe digitale out-of-home netwerken in de stations vanaf 1 november

FacebookTwitterLinkedIn

Begin november worden de eerste nationale digitale out-of-home netwerken van Publifer, de gezamenlijke dochteronderneming van Clear Channel Belgium en de NMBS-Holding, actief. In de elf belangrijkste stations van België worden een 110-tal verticale 70-inch LCD schermen geplaatst. Hiermee kunnen tot 1 miljoen unieke consumenten per week worden bereikt.

 

Het gaat om een netwerk van 86 verticale 70-inch LCD schermen in Brussel-Noord, Brussel-Zuid, Brussel-Centraal, Antwerpen-Centraal, Gent-Sint-Pieters, Leuven, Mechelen, Ottignies, Brugge, Namen. In Luik zullen de digitale schermen op een latere datum worden geïnstalleerd.

 

Daarnaast komt er in de Hoge Snelheid Trein-zone in Brussel-Zuid en Antwerpen-Centraal een netwerk met 22 verticale 70-inch LCD schermen.

 

Op 2 januari 2012 komt hier nog een extra netwerk bij met 5 panoramische horizontale digitale schermen in Brussel-Zuid, Brussel-Centraal, Antwerpen-Centraal en Gent-Sint-Pieters. Elk scherm zal een breedte van 4 meter en een hoogte van 1 meter hebben. 

 

‘Play’ wordt de overkoepelende internationale naam voor alle digitale out-of-home oplossingen van Clear Channel Belgium. De nieuwe naam omvat alle voordelen van dit medium: zeer veel creatieve mogelijkheden, door gebruik te maken van context en flexibiliteit wordt de impact verhoogd en interactiviteit versterkt de consumentenervaring.

 

In de stations zal elk scherm loops van 30 seconden uitzenden met 4 commerciële boodschappen en 1 informatieve boodschap. Elke boodschap duurt 6 seconden. In de informatieve boodschap komt het weer aan bod, het nieuws, informatie over Child Focus, corporate informatie van de NMBS-Holding enz…
In de HST-zone worden loops van 60 seconden uitgezonden met 10 commerciële boodschappen van telkens 6 seconden.