
Reclameregies beschikken over steeds kleiner portfolio
MEDIASPECS PUBLICEERT HAAR HALFJAARLIJKS RAPPORT OVER DE EVOLUTIE VAN HET AANBOD IN DE MEDIAMARKT
De gemiddelde portfoliogrootte van reclameregies is het afgelopen half jaar kleiner geworden. Dat concludeert MediaSpecs op basis van hun databaseoverzicht van maart 2013 ten opzichte van dat van september 2012.
Over het algemeen is het aantal regies die in MediaSpecs staan toegenomen met 6,38%. Het aantal actieve titels is ook gestegen, hetzij in mindere mate (+4,68%). Deze trend heeft zich bij alle verschillende mediumtypes doorgezet, uitgezonderd bij dagbladen (daling in het aantal producten) en televisie (daling in het aantal regies).
Hier zijn verschillende oorzaken voor:
– In MediaSpecs zijn er gedurende het laatste half jaar verschillende kleine regies toegevoegd met een klein aantal aangeboden titels.
– De slechte economische situatie zorgt ervoor dat sommige producten niet meer rendabel zijn en sneller worden afgestoten door de regies.
Een andere conclusie is dat regies het voorbije half jaar meer titels beëindigden dan dat ze er lanceerden. Er werden immers 306 producten in de database op verdwenen gezet, wat betekent dat zij recent zijn gestopt of tijdelijk op on hold` zijn geplaatst. Daartegenover staat dat er slechts 125 nieuwe producten werden gelanceerd.
Deze resultaten geven een indicatie van de moeilijke marktsituatie waarin de media- en reclamewereld zich momenteel bevindt.
Bekijk de presentatie voor meer details en een top 20 per mediumtype van het aantal titels per regie op volgende link: http://news.mediaspecs.be/sites/default/files/MediaSpecs%20Database%20Overview%20-%20March%202013.pdf.
—————————————————————————————————————————
NIET VOOR PUBLICATIE
Meer info over MediaSpecs
MediaSpecs is het platform voor alle mediaspecialisten om inzicht te krijgen op het complexe medialandschap, de laatste nieuwigheden en recente trends. Dit doen we met een rijkgevulde database en gratis nieuws.
De up-to-date database bevat alle gegevens van de Belgische en Luxemburgse reclamedragende media. Deze handige en gebruiksvriendelijke zoekmachine wordt tegen betaling gebruikt door diverse adverteerders en tal van media-, reclame- en PR-bureaus.
Hiernaast biedt MediaSpecs ook gratis content via de dagelijkse Hot News` met medianieuws vers van de pers. De Insights` pagina omvat expert generated content vol analyses, onderzoeken en dossiers over reclame en media.
Contact
MediaSpecs BVBA
Private Weg 8
B-1981 Hofstade
Bart Kuypers
Tel: 015-617923
Fax: 015-634922
Gsm: 0476-417786
Mail: bart@mediaspecs.be