Overnemer voor P-Magazine, maar voortbestaan op papier onzeker

FacebookTwitterLinkedIn

Er zijn biedingen binnengekomen op alle titels van de noodlijdende uitgever Think Media Magazines. Als de rechtbank het licht op groen zet, kunnen onder meer P-Magazine, Ché en Menzo dus blijven bestaan. Alleen is het best mogelijk dat de kandidaat-overnemer van P-Magazine, het vlaggenschip van Think Media, het blad enkel nog online laat voortbestaan.

 

Think Media Magazines kreeg half juni bescherming tegen zijn schuldeisers via de zogenaamde WCO-procedure. Ondertussen zocht gerechtsmandataris Eric Greeve naar overnemers voor alle of een deel van de activa. Die operatie is nu afgerond. Er was volgens Greeve erg veel interesse voor de nichepublicaties, waaronder Motoren & Toerisme en Culinaire Ambiance, maar ook op de meer bekende titels werd geboden.

 

“Er is dus voor elke titel een doorstart mogelijk”, zegt Greeve, die vermoedt dat “het DNA” van de producten behouden zal blijven. “De enige vraag is of de kandidaat-overnemer van P-Magazine het blad ook nog in print zal laten verschijnen. Daar is geen zekerheid over.” Het mannenblad kampt de laatste jaren met een pijlsnelle daling van de verkoop. Bij de laatste cijfers, over de periode van 1 juli 2014 tot 31 juni 2015, kreeg het blad een dreun van 16,8 procent tot 26.545 verkochte exemplaren.

 

Vrijdagnamiddag wordt het personeel van Think Media Magazines ingelicht, en volgende week wordt een verzoekschrift overgemaakt aan de rechtbank. Dan zal ook duidelijk worden wie de bieders zijn. De rechter moet finaal het licht op groen zetten voor de overnames, wat volgens Greeve redelijk snel kan gebeuren. In elk geval zal het gepaard gaan met een afslanking van het personeel, aldus nog de gerechtsmandataris. Details daarover zijn er nog niet.

 

Bron: Deredactie.be & Demorgen.be.