Nieuwe CIM OOH-studie zorgt voor totaal nieuwe currency

FacebookTwitterLinkedIn

De nieuwe OOH-studie van het CIM is bijna klaar voor publicatie. De methodologie van deze studie werd al in detail behandeld in ons artikel van 13/12/2016. Het is een vooruitstrevende combinatie van klassieke interviews en big data. Verkeerstellingen, GPS-bewegingen en sociodemografische gegevens worden geïntegreerd in een groot hybride model. Resultaat is een studie die het gedrag van 9,6 miljoen Belgen in kaart brengt.

Eerstdaags zal bekendgemaakt worden wanneer de studie beschikbaar wordt.

Tijdens de GRP-sessie van donderdag 30 maart werd de studie toegelicht door Stef Peeters (CIM), Isaac Yperman (Be-Mobile) en Jos Van Campenhout (Voorzitter TC OOH).

Jos Van Campenhout verwittigt alvast alle betrokken mediaspecialisten dat de gebruikelijke currency van Reach, OTS en GRP tot het verleden behoort en er voortaan gerekend zal worden met:

  • VAReach – Visibility adjusted reach (the number of people that actually have seen the ad)
  • VAF – Visibility adjusted frequency (the average times an ad has actually been seen)
  • VRP – Viewed rating point (the times an ad is seen in relation to the number of people in the target for an advertising campaign)

LEES OOK: Meer info over de methodologie van de nieuwe CIM OOH-studie (video).