MediaSpecs

Het platform voor mediaspecialisten

 
 
Onleesbaar? Bekijk deze nieuwsbrief in je browser | Version française
 

MediaSpecs organiseert Media & Communities op 28 februari

Beste mediavrienden,

MediaSpecs organiseert op 28.02.2023 in UGC Mechelen een seminarie over Media & Communities.

We bieden een programma met twee keynotesprekers, twee debatten en een feestelijke receptie. Én Hugues Rey.

We zetten succesvolle businessmodellen in de kijker en gaan in op de verantwoordelijkheden van de media.

  • Pascal Chevalier, de topman van Reworld Media in Frankrijk, gaat ons alles vertellen over hoe Reworld erin geslaagd is 80 mediamerken bij elkaar te brengen in slechts 10 jaar tijd.
  • Nadien verzorgt moraalfilosoof Bart Pattyn van de KU Leuven een geïnspireerde talk over waarheidsgetrouw nieuws en hoe de media een verantwoordelijkheid dragen tegenover de maatschappij.

De keynotes worden gevolgd door een pittig debat met telkens twee Belgische tenoren uit de mediawereld.

  • De eerste namen kunnen we al bekendmaken: Peter Quaghebeur (Mediafin) en Niels Famaey (Roularta) delen hun inzichten over businessmodellen en diversificatie.
  • Moderatoren van dienst zijn Matthias Langenaeker (Publicis Groupe) en Eveline De Ridder (Whyte Corporate Affairs).

Ontdek meer hierover in het programma.

Inschrijven kan hier.

MediaSpecs viert zijn 15 jaar en we nodigen u na het seminarie graag uit voor een feestelijke receptie.

In deze newsletter vindt u het medianieuws van de voorbije week.

Veel leesplezier.

Bart – Wim – Avril – Nina – Line – Joanna

 
MediaSpecs
Weekly Newsletter

06/02/2023

Officiële lancering van EssenceMediacom, het nieuwe agentschap van GroupM

EssenceMediacom, het nieuwe agentschap van GroupM, werd officieel gelanceerd als nieuwe speler in de media-industrie. Het bureau streeft ernaar nieuwe kansen voor merken te creëren en geïntegreerde mediaproducten aan te bieden.

Lees meer
 

Xavier Bouckaert (Roularta): “Georges-Louis Bouchez kent de wereld van de magazines duidelijk slecht”

De CEO van Roularta en voorzitter van WE MEDIA, Xavier Bouckaert, waarschuwt tegen het schrappen van de subsidies aan bpost voor de magazines, een idee waarvoor de MR-voorzitter zich sterk maakt.

Lees meer
 

‘Kom op!’ verkozen tot Marketing Book of the Year

‘Kom op!’ is door de Belgische marketingprofessionals verkozen tot Marketing Book of the Year. Het boek van Marc Michils haalde het met ruim 23% van de stemmen voor ‘Dit is marktonderzoek. Van mening naar feit’ en ‘The Future of Shopping’.

Lees meer
 

Jobs

Crossmedia Account Manager
IPM Advertising
Meer jobs
 
 

JCDecaux krijgt exclusief straatmeubilaircontract voor mupi’s in de stad Antwerpen voor 8 jaar

JCDecaux heeft voor een periode van 8 jaar het mupi straatmeubilaircontract voor de stad Antwerpen binnengehaald. Met deze nieuwe concessie wordt de groep de exclusieve partner in straatmeubilair in Antwerpen.

Lees meer
 

Roularta Media Group investeert in nieuwe eco-efficiënte droogovens

Roularta Media Group investeert 4,5 miljoen euro in nieuwe eco-efficiënte droogovens voor drie Manroland magazinepersen. Dankzij de aankoop van de droogovens vermindert de groep haar CO2-uitstoot met 14 procent.

Lees meer
 

Nieuw radioprogramma ‘De Insiders’ sinds kort op Business AM Radio. Interview met Gino Baeck in ‘The Preview’

De Insiders, het politiek praatprogramma met Wouter Verschelden en Linda De Win, is sinds begin dit jaar te beluisteren op Business AM Radio. Iedere aflevering nodigen ze 2 communicatie-experts uit. Met vorige week Marc Fauconnier en Christine Brone.

Lees meer
 

Heeft afgeblazen fusie RTL Nederland en Talpa gevolgen voor België?

[Provided by PUB] De Nederlandse mededingingsautoriteit ACM heeft bezwaren tegen de fusie tussen RTL Nederland en Talpa Network. De fusie is daarmee van de baan.

Lees meer
 

‘The Future of Commerce Media: Unlocking Opportunities’, eerste event van Lionwise-reeks georganiseerd door Publicis Groupe

Publicis Groupe Belgium lanceerde een reeks content formats over onderwerpen die een marketeer bezighouden, genaamd Lionwise. Lionwise ging op 19 januari van start met een eerste evenement 'The Future of Commerce Media: Unlocking Opportunities'.

Lees meer
 

Seen from Space: Five seconds of fame

Met hun eye tracking technieken bestuderen het Amerikaanse TVision en het Britse Lumen Research de oogfixaties en kunnen ze aldus de triggers voor aandacht identificeren. Triggers die lang of minder lang kunnen zijn.

Lees meer
 

Print Power komt met gratis e-booklet ‘Print Media Predictions 2023’, met bijdragen van o.a. Tyler Brûlé van Monocle

Print Power brengt een gratis te downloaden e-booklet uit met voorspellingen van 8 belangrijke namen in de media-industrie. Binnenin vindt u enkele visies op het printklimaat van 2023.

Lees meer
 

Agenda

CommPass Media School: Advanced Comms Strategy
7 februari 2023 | 14:00 - 17:00
MM Tech Club – The new digital worlds
7 februari 2023 | 18:00 - 21:00
CommPass Intro Class: How to build a strong AMMA case?
21 februari | 11:00 - 12:30
Soniq Awards
16 februari 2023 | 09:00 - 10:00
Media & Communities II
28 februari 2023 | 15:30 - 21:00
Meer activiteiten
 
 

MediaSpecs: het hele medialandschap in één zoekmachine

Onze database bevat alle informatie van Belgische en Luxemburgse media: reclametarieven, redactionele kalenders en contactgegevens.

Het is een bron van informatie en inspiratie voor mediabureaus, reclamebureaus, PR-bureaus, adverteerders en andere mediaprofessionals.

Reclameregies en uitgevers kunnen hun media gratis laten opnemen in de database.

 
 

Inschrijven


Uw collega's kunnen zich hier inschrijven

Archief


Lees de vorige newsletters

MediaSpecs


Homepage
Facebook
Twitter
Linkedin

MediaSpecs

Demo aanvragen

Contacteer ons voor een vrijblijvende en gratis demo om de werking van de database te ontdekken.

Meer informatie
 

Adverteren

Zet uw media, bedrijf of event extra in de kijker bij alle media- en marketingspecialisten.

Meer informatie
U wenst deze e-mails niet langer meer te ontvangen, verander hier op elk moment uw voorkeur.
Als u zich wilt uitschrijven voor alle communicatie van MediaSpecs, klik hier.