Mediahuis, IPM, Pebble Media en Skynet lanceren ‘Samen Impact’

FacebookTwitterLinkedIn

Mediahuis, IPM, Pebble Media en Skynet  lanceren ‘Samen Impact’, een initiatief waarbij ze aan de lokale handelaars gratis banners  zullen weggeven op hun websites. De regies willen hiermee de lokale handelszaken, die door de coronacrisis hard getroffen zijn, ondersteunen met marketing- en communicatiemiddelen. Want ook in tijden van crisis blijft het belangrijk om te communiceren met je klanten.

Gratis banners

Uit de vele berichten en eigen ervaringen blijkt dat zelfstandigen en zaakvoerders van het bedrijf om de hoek tijdens de coronacrisis niet bij de pakken blijven zitten. Ze plooien zich dubbel en gaan op zoek naar creatieve manieren om hun zaak te doen blijven draaien. Met “Samen Impact” en het gratis ter beschikking stellen van miljoenen banners, willen de regies de lokale handelaar helpen in de communicatie over zijn webshop, zijn thuislevering service en andere initiatieven die hij op poten heeft gezet. Lokale handelaars kunnen hun banner uploaden via het platform samenimpact.mediahuis.be.

Geert Desager, Strategy Director Advertising bij Mediahuis: “We merken dat we als mediabedrijf en regionale speler vandaag een cruciale waarde hebben. Niet enkel naar onze lezer, maar ook naar onze adverteerder. We willen met “Samen Impact” echt meer doen dan enkel steun geven. Het gratis ter beschikking stellen van online mediaruimte is een opportuniteit voor kleine bedrijven om nieuw cliënteel te bereiken en zo een moeilijke periode te overbruggen.”

Daarnaast creëerde MH Brand Studio ook een content platform op de nieuwssites van Mediahuis waar positieve en inspirerende verhalen rond creatief ondernemen ten tijde van de coronacrisis gebundeld worden.

Grote ondernemingen ondersteunen de lokale sector

De campagne biedt ook de kans aan grote ondernemingen om deel te nemen aan het project. Iedere week krijgt een merk exclusieve visibiliteit als partner. De campagne loopt tot en met 30 april, maar kan nog verlengd worden.

Koen Van Rhijn, CEO Pebble Media: “We zetten graag onze schouders onder initiatieven die de economie in het algemeen en de lokale economie specifiek ondersteunen. We hebben als digitale spelers de nodige technologische know how en data beschikbaar om de lokale ondernemers efficiënt en effectief te bereiken.”

Henry Visart, COO IPM Group: “Overal ontstaan solidariteitsbewegingen. Het was niet meer dan normaal dat de lokale mediaspelers hun krachten zouden bundelen om de lokale handelaars te hulp te schieten. Wij danken onze mediapartners die ons geholpen hebben om dit mooie initiatief op te zetten.”

Bart Swimberghe, Head of Smart Advertising Solutions bij Skynet: “In deze moeilijke tijden is samenwerking cruciaal en we zijn dan ook zeer blij dat we met dit gezamenlijk initiatief de lokale economie kunnen ondersteunen.”