Libelle TV: nieuwe digitale zender door en voor vrouwen vanaf 15/08, met 70% eigen producties en 100% non-fictie

FacebookTwitterLinkedIn

Op 15 augustus gaat Libelle TV officiëel van start. Sanoma bood vandaag al een eerste sneak peek op een persmoment in de Telenet-gebouwen in Mechelen. Sanoma-topman Aimé Van Hecke stelde, tezamen met de vrouwelijke medewerkers, de nieuwe digitale zender voor met behulp van korte filmpjes en interviews. De zender blijft dicht bij het DNA van Libelle Magazine aanleunen en biedt 70% lokale programma’s aan en 100% non-fictie. Kernwoorden zijn positief, herkenbaar en authentiek.

 

De mediawereld verandert vandaag razendsnel, aldus Aimé Van Hecke. In deze tijden hebben grote spelers op de markt een belangrijk voordeel: ze zijn sterke merken, hebben een relevante content en kunnen meestal bogen op een lange traditie. Ze bieden een baken van vertrouwen aan een soms gedesoriënteerde consument. Daarom is het belangrijk om zo veel mogelijk touchpoints met die doelgroep te hebben. Wie relevant wil blijven, moet zijn interacties vermenigvuldigen. 

 

Karen Hellemans, business director bij Sanoma, benadrukte dat de opstart van Libelle TV eigenlijk een logische volgende stap was. Het merk Libelle was al sterk crossmediaal vertegenwoordigd met naast het magazine twee maandbladen, doe-boxen, de website en een aantal apps. Eén element ontbrak nog: digitale televisie.

 

De productiehuizen Sultan Sushi en Hotel Hungaria verzorgen het merendeel van het programma-aanbod van Libelle TV. Dat bestaat uit 70% producten van eigen bodem en 100% non-fictie. Er zullen dus geen series of soaps getoond worden. Libelle TV wil de vrouw in al haar dagelijkse rollen ondersteunen en ziet vier pijlers voor haar programma’s: koken, huis en tuin, mode en beauty en mama zijn. 

 

Libelle TV telt nu al tien Vlaamse producties. Vier daarvan worden al uitgezonden vanaf 15 augustus:

– Ilse Kookt: waarin de presentatrice snel, efficiënt, lekker en gezond kookt voor het hele gezin.

– Zij heeft Stijl: waarin Bé Demeyer op zoek gaat naar vrouwen die er goed uit zien en het verhaal achter hun outfit of accessoires.

– De Finishing Touch: dat vrouwen helpt bij hun doe-het-zelfproblemen.

– Flapuit: een ludiek interviewprogramma dat jonge kinderen allerlei vragen voorschotelt over actuele en minder actuele onderwerpen.

 

Zes andere programma’s volgen later in het najaar.

 

Libelle TV is vanaf 15 augustus te bekijken op kanaal 18 bij Telenet, en via Yelo voor PC, tablet of smartphone.

 

De advertentiemogelijkheden en technische info van de Libelle-community zijn integraal te vinden in de MediaSpecs Database: Libelle TV, Libelle, Libelle Lekker! en Libelle Mama!.