Op 1 oktober gaat Stef Peeters met pensioen na 15,5 jaar als Algemeen Directeur aan het roer te hebben gestaan van het CIM (Centrum voor Informatie over de Media). In die tijd heeft hij de autoriteit van het CIM op vlak van mediabereikonderzoek in België verder uitgebouwd.
Het is Koenraad Deridder die Stef zal opvolgen in deze cruciale rol. Zijn belangrijkste opdracht wordt het in de praktijk brengen van de nieuwe strategie van het CIM. Met zijn gevarieerde ervaring bij zowel media, regies als agentschappen en met zijn ruime kennis van het CIM, heeft Koenraad het ideale profiel om deze missie uit te voeren.
“Net voor de zomer keurde het Bestuursorgaan van het CIM mijn strategische nota goed die de krijtlijnen uitzet voor een vernieuwd CIM“, vertelt Stefan Lameire, Voorzitter van het CIM. “De focus van onze vereniging moet verschuiven van het meten per medium naar een holistische aanpak en het geven van een totaalbeeld van de mediaconsumptie in België, crossmediaal en crossplatform. Koenraad combineert een grote managementervaring met een diepgaande kennis van media-onderzoek en een passie voor innovatie. Hij is aldus een garantie dat de voorgestelde strategie ook operationeel zal vertaald worden.”
“Stef laat een sterk team na dat opgeleid is volgens de beste onderzoekstradities“, zegt Koenraad Deridder. “Het is een eer om deze ploeg te mogen leiden en er mee voor te zorgen dat het CIM ‘Credibility In Media’ blijft vertegenwoordigen. Dankzij de nieuwe strategie moeten we nieuwe wegen verkennen. Een meer projectmatige aanpak moet zorgen voor een grotere dynamiek en een snellere consensus over nieuwe methodes en nieuwe modellen. We willen onze leden inspireren maar ook een open kenniscentrum en partner zijn voor iedereen met een zakelijke affiniteit met media-onderzoek.”