JCDecaux wint reclamecontract van 15 jaar voor straatmeubilair van de stad Brussel

FacebookTwitterLinkedIn

JCDecaux kondigt aan dat haar filiaal JCDecaux Belgium het straatmeubilaircontract van de stad Brussel heeft gewonnen, en dit naar aanleiding van een openbare aanbesteding.

Dit exclusief contract is effectief vanaf 15 juni voor de komende 15 jaren, en heeft betrekking op het design, de installatie, het onderhoud, de exploitatie en de instandhouding van 335 wachthuisjes en 215 MUPIs.

Op de meest strategische plaatsen in de stad zullen ook digitale schermen worden geïnstalleerd, waarop in real time gecontextualiseerde, gegeolokaliseerde boodschappen zullen komen. Deze innovatieve schermen zullen afwisselend lokale informatie en reclame weergeven en zo het dagelijkse leven van de stadsbewoners begeleiden en tegelijkertijd de stad en de adverteerders flexibiliteit en zichtbaarheid in hun communicatie bieden.

De concessie heeft betrekking op het gehele grondgebied van de stad Brussel, met inbegrip van het hart van de stad binnen de “Vijfhoek”, de prestigieuze Louizalaan tot aan het Ter Kamerenbos, de as tot aan het Paleis van Laken en de Europese wijk tot aan het Jubelpark.

Het nieuwe straatmeubilair werd speciaal voor de stad Brussel ontworpen. Het is geïnspireerd op het Horta-ontwerp van het reeds geplaatste meubilair met het oog op een harmonieuze integratie in de stedelijke ruimte. Het energieverbruik van het meubilair, volledig op basis van groene stroom, zal met meer dan 50% worden verminderd. Het wagenpark van JCDecaux zal voor 100% uit elektrische voertuigen bestaan.

JCDecaux heeft straatmeubelconcessies in Antwerpen, Charleroi, Brugge, Hasselt, Luik, Bergen en Namen, en nu ook in Brussel, waar dit nieuwe contract een aanvulling is op het Villo!-deelfietsencontract. De nieuwe digitale schermen in het kader van dit contract zullen geleidelijk worden ingezet en geïntegreerd in het programmatic aanbod van JCDecaux Belgium in VIOOH Exchange, naast de 900 digitale schermen van JCDecaux die al in het hele land aanwezig zijn in winkelcentra, Carrefour-winkels, Brussels Airport, Brussel en Luik, en in de Brusselse metro.

Wim Jansen, CEO JCDecaux Belgium-Luxembourg & Israël: “Door haar vertrouwen te stellen in onze knowhow en expertise heeft de stad Brussel de strategie van JCDecaux op het gebied van innovatie, design, kwaliteit en duurzame ontwikkeling bevestigd. Al meer dan 55 jaar maakt het ontwikkelingsmodel van JCDecaux het mogelijk diensten van openbaar nut te bieden die voor iedereen toegankelijk zijn, het milieu respecteren en economische waarde creëren. De stad Brussel heeft ook de digitale transformatie van buitenreclame omarmd, die nu een belangrijke rol speelt in het stadsleven en een belangrijk communicatiekanaal creëert tussen gemeenten en hun burgers, en tussen merken en hun consumenten.