JCDecaux malls & retail audiences opgenomen in de CIM OOH-studie

FacebookTwitterLinkedIn

Dankzij de nauwe samenwerking tussen de teams van CIM en JCDecaux zijn de digitale schermen in malls en retailomgevingen nu geïntegreerd in de CIM OOH-studie.

Hierdoor kunnen de voorbijgangers in de nabijheid volledig worden gemeten volgens de CIM-standaarden en het algoritme voor de VAC-currency (visibility adjusted contacts). Maar nog belangrijker is dat deze integratie toelaat om de totale dekking van OOH-campagnes te berekenen, waarbij malls en retailomgevingen worden gecombineerd met bijvoorbeeld reclameborden op straat.

Wat deze integratie opmerkelijk maakt, is dat CIM gebruikmaakt van primaire gegevens die door JCDecaux worden geleverd, verzameld via wifi-sensoren die continu en nauwkeurig de stroom voorbijgangers meten. CIM certificeerde deze meting en integreerde de gegevens in de bestaande CIM OOH-studie.

Meer dan 400 digitale schermen van JCDecaux, aanwezig in de belangrijkste winkelcentra en Carrefour verkooppunten in België, zijn nu opgenomen in deze studie. En dit is nog maar het begin: de gegevens van digitale schermen van Delhaize volgen in 2025, waardoor de studie nog verder wordt verrijkt.

Deze nieuwe functie geeft adverteerders de mogelijkheid om de prestaties van hun volledige OOH-campagnes te analyseren.

Veerle Colin, Marketing Director van JCDecaux Belux: “Ik ben trots op het werk van de teams van CIM en JCDecaux, in het bijzonder Joëlle Defossez, Sabrina Van Impe en Lorenzo De Luca, die elk waardevolle expertise hebben bijgedragen aan deze belangrijke vooruitgang. Dit grote project opent een nieuwe dimensie in de meting van out-of-home audiences, doordat nu ook de winkelomgeving wordt meegenomen naast de straat en het openbaar vervoer.”