JCDecaux onthult resultaten van wereldwijd onderzoek naar luchthavenwereld

FacebookTwitterLinkedIn

JCDecaux heeft de resultaten onthuld van zijn nieuwste wereldwijde onderzoek naar de luchthavenwereld. “First Class Advertising – The Enduring Magic of Airports” bekeek de verschillende profielen van vliegtuigpassagiers, hun relatie met de luchthavenwereld en hun perceptie van reclame op luchthavens.

Uit het onderzoek van Ipsos blijkt dat reizigers over het algemeen jonger (index 111 voor 25-44-jarigen) en rijker (index 123 voor hoge inkomens) zijn dan de gemiddelde bevolking.

Ondanks de ontwikkeling van videoconferentietools blijkt dat het aantal zakenreizigers tussen 2022 en 2023 is toegenomen ten opzichte van 2019 (24% vs. 22%) en dat zij een aanzienlijk hogere reisfrequentie handhaven.

Luchthavens zijn een integraal onderdeel van de reiservaring en zijn veel meer dan alleen een plek om doorheen te reizen. 85% van de deelnemers heeft de afgelopen twaalf maanden aankopen gedaan op de luchthaven (exclusief uitgaven voor eten en drinken), wat een sterke aantrekkingskracht aantoont op de aangeboden commerciële aanbiedingen. Bovendien plant 65% van de reizigers hun aankopen op de luchthaven niet van tevoren, waardoor merken de kans krijgen op invloed en spontane consumptie.

De studie beklemtoont dat luchthavenreclame een krachtiger en invloedrijker medium dan ooit is. Luchthavenreclame beïnvloedt de keuzes van consumenten tijdens het hele aankooptraject (bewustzijn, overweging en conversie).