De UBA Trends Day van 2017 behaalde een recordcijfer van 1.434 deelnemers. Het evenement is uitgegroeid tot dé referentie binnen de communicatie- en mediawereld en biedt een mix van content en netwerken. Op 16 maart deelden de (inter)nationale sprekers hun visie en lieten ze ons nadenken over de toekomst van ons vak. Het was het moment om uzelf en uw business in vraag te stellen, om inspiratie en ideeën op te doen.
In een wereld met 17 nieuwe webpagina’s per seconde en 25 miljard gigabytes big data per dag kunnen we gerust spreken van een informatie overload. 90% van alle data in de wereld werd de laatste 2 jaar gecreëerd. En dat in een wereld waar geduld en aandacht steeds schaarser worden en verwachtingen toenemen. Maak gebruik van de technologische mogelijkheden om in interactie te gaan met uw consument. Door de combinatie van big data, intelligente machines & analytics zal onze business er fundamenteel anders uitzien.
Goede marketing blijft menselijke marketing
Over één ding waren alle sprekers het eens: de toekomst gaat over emotie. Soft skills en ethiek zullen nog belangrijker worden. Bouw mee aan een betere wereld: verkoop wat u zelf gelooft als marketeer en creëer magie voor uw consument. Wordt een “experience maker” in plaats van een marketeer. Vertel geen marketingverhaal. De essentie zit vaak in “small data”. Denk als uw klant. Mensen zullen vergeten wat u zegt, vergeten wat u deed, maar één ding zullen ze nooit vergeten: hoe u hen doet voelen.
Het was een dag om te koesteren, maar eenmaal op kantoor verdwijnen alle nieuwe inzichten vaak als sneeuw voor de zon. Daarom zijn we blij dat we nog meer inspiratie kunnen bieden in de vorm van dit e-book. Op die manier kunt u de concrete takeaways van de sprekers nog even nalezen. Bovendien interviewden we een aantal adverteerders die hun visie gaven op de laatste trends.