Space Essentials – TV en online single source? Dat kan met Space

FacebookTwitterGoogle+LinkedIn

Sinds mei 2012 is Space in staat de resultaten van campagnes te ontdubbelen die zowel op het internet als op televisie liepen. Hoezo? Dankzij een unieke simulatietool die in Groot-Brittannië werd ontwikkeld door een van de specialisten ter zake, een expert die het CIM eveneens zal inzetten bij zijn volgende cross mediale “Hub”-studie».

 

In een notendop:

• Space heeft zijn bi-mediale onderzoek voortgezet, in het bijzonder wat betreft de kwestie van de complementariteit tussen online video en klassieke tv-reclame.

• Dankzij een model dat gebruik maakt van de referentiegegevens inzake bereik van de media tv en internet wordt het mogelijk de bijdrage te ramen van elk medium tot de resultaten van een bi-mediaal reclame-instrument.

• De tool draagt er ook toe bij de adverteerder de richtlijnen inzake de verdeling tussen tv en online te leveren die relevant zijn voor diens doelgroep en speciale doelstellingen.

• De eerste conclusie die wij kunnen trekken is dat de internetbijdrage zeer snel komt, anders gezegd: bescheiden investeringen volstaan om de bi-mediale resultaten te optimaliseren.

• Blijft de kwestie van de equivalentie van de contacten. Een contact via televisiereclame vervangen door een contact via internet is inderdaad niet noodzakelijk hetzelfde. Maar sommige online formats kunnen minstens even doeltreffend zijn als die van het “kleine scherm”.

• Wij moeten de vraag stellen over de synergie tussen tv en online: convergerende indicatoren tonen aan dat een online uitgezonden tv-spot een uiterst krachtig reclamemiddel is, dat de regel “1+1=3” volgt.