Decision Makers Survey

FacebookTwitterLinkedIn

De Decision Makers Survey is een nieuw onderzoek naar de rol, relevantie en toegevoegde waarde van business media in België.

Roularta Media, Mediafin en onderzoeksbureau Ipsos onderzochten het mediagebruik van beslissingnemers binnen een bedrijf, de zogenaamde decision makers.

Het belang van verschillende nationale en internationale merken kwam hierbij zowel kwantitatief als kwalitatief aan bod.

Enkele belangrijke vaststellingen:

  • Belgische decision makers zijn hevige mediagebruikers (websites en print) in hun professionele context
  • Nationale businessmerken zijn het best in staat om de Belgische decision makers te bereiken (88% bereik van nationale merken op decision makers tov 40% van internationale merken)
  • De media van Roularta en Mediafin spreken elk een apart publiek aan (de titels van Roularta staan sterker bij bedrijven met minder dan 100 werknemers, die van Mediafin bij bedrijven met meer dan 100 werknemers)
  • Belgische decision makers houden het bij één favoriet platform (slechts 12% bezoekt zijn favoriet nieuwsmerk crossmediaal)