Hoe MNM de employer branding van Brussels Airlines en Trixxo versterkt

Var
FacebookTwitterLinkedIn

Jobopeningen waar je het juiste profiel onvindbaar blijkt of waar niemand op reageert? Dàt is de realiteit voor veel bedrijven vandaag. Hoe los je dat op? Eén woord: employer branding: je bedrijf positioneren als een aantrekkelijke werkgever om zowel talent aan te trekken als het te behouden. Dankzij een creative partnership met de actie “Brahim Zkt Collega’s” hebben zowel Brussels Airlines als Trixxo Jobs hun bedrijf op een originele manier in de schijnwerpers gezet voor de 444.000 luisteraars van MNM*.

De actie “Brahim zkt collega’s” op MNM

“Brahim, beter bekend als de MNM-dj die door de week het blok van 9 tot 12u voor zijn rekening neemt, gaat tijdens Brahim zkt collega’s een week lang op bezoek bij de tofste bedrijven in Vlaanderen”, vertelt Julie Desmet, creative sales bij Var.

Tijdens zijn bezoek spreekt hij met de werknemers over hun job, hun fantastische collega’s en hun leuke werkplek. Brahim gaat ook in gesprek met de MNM-luisteraars. Zij kunnen vragen stellen of hun mening uiten over de talrijke jobs die aan bod komen via de app van MNM. De bedrijven krijgen niet alleen aandacht via live radio, maar ook via de sociale media kanalen van MNM die een stevig aantal jonge volgers hebben (Facebook: 241K, TikTok: 283K , Instagram: 176K). Hierdoor kunnen de campagnes rekenen op maximale visibiliteit en impact.

Brussels Airlines en Trixxo

“Brahim zoekt collega’s is een ideaal format om verschillende jobs te belichten en om collega’s van verschillende afdelingen aan het woord te laten”, vertelt Claudia Tluk, senior manager branding & digital marketing bij Brussels Airlines. “Wij geloven in dit soort creatieve samenwerkingen, omdat ze goed laten zien wie we als bedrijf zijn en hoe leuk de sfeer bij ons is. Het is een ideale manier om je bedrijf in de spotlight te zetten bij jongeren. Dankzij de samenwerking met MNM bereikten we die week gemiddeld 444.000 luisteraars en kregen we ook aandacht via hun sociale mediakanalen. De positieve reacties intern maken de opdracht helemaal geslaagd.”

“Begin maart kwam Brahim gedurende een volledige week de voormiddag uitzenden vanop onze werkvloer, zo konden onze medewerkers live op radio vertellen waarom het zo leuk werken is bij Trixxo Jobs”, vertelt Thomas Mees, Marketing Director van Trixxo. “Onze afdeling Trixxo Jobs focust deels ook op mensen die hun plekje op de arbeidsmarkt nog zoeken, vaak zijn dat jongeren. Het profiel van MNM is dynamisch en jong, een perfecte match dus. MNM focuste al eerder op onderwerpen als werk, solliciteren en carrièreontwikkeling met bijvoorbeeld het initiatief ‘JumpJobs’. Het format ‘Brahim zoekt collega’s’ richt zich onder andere op ‘The Future Workforce’, deels ook onze doelgroep.”

Ook benieuwd naar de mogelijkheden van employer branding op de VRT-zenders? Contacteer ons. We helpen je graag verder.

*Bron: CIM RAM, Noorden, Mei’23-Apr’24, ma-vr, 9-12u, weekbereik 12+.