Havas Media Group Belgium versterkt consumentenkennis met lancering van CSA België

FacebookTwitterLinkedIn

Consumer Science & Analytics (CSA), in Frankrijk al 40 jaar de referentie op het vlak van marketing- en opinieonderzoek, zet nu via Havas Media Group Belgium ook voet op Belgische bodem.

 

Hugues Rey, CEO van Havas Media Group Belgium: “Met de activiteiten van CSA breidt Havas Media Group Belgium zijn aanbod uit en ontwikkelt het exclusieve oplossingen voor het in real time meten van consumentenervaring”.

 

Het aanbod van CSA België stelt een begeleidingsmodel voor op het vlak van onderzoek en data:

  • Een onderzoeksinstelling, ondersteund door de ontplooiing van een eigen panel dat meer soepelheid en kansen biedt voor de teams van ‘business intelligence’.
  • Een data science-benadering die wordt gevoed door gegevens afkomstig van Owned en Paid. Deze data consulting-benadering gaat van audit en creatie van platforms voor data management, zoals het door de groep ontwikkelde Artemis Alliance, tot het gebruik van eigen CRM-tools zoals Quickslvr (een eigen systeem dat elke consument op alle devices en touchpoints herkent met het oog op real time personalisering van de ervaring).

 

Yves Wemers (Strategy & Development Director) zal de integratie van het project binnen de verschillende entiteiten van Havas in goede banen leiden: “Dit project is van strategisch belang voor de groep en biedt onze klanten een hoge toegevoegde waarde. Het verhoogt immers de kennis over de consument en zijn traject via de onderlinge verbinding van onderzoeks- en digitale gegevens met het oog op een consistentere communicatie: opstelling van profielen, aankoopneiging, enzovoort. Wij willen voorrang geven aan hoogwaardige doelgroepen dankzij bijvoorbeeld kruising van scorings”.

 

CSA België start met zeven medewerkers:

  • Het onderzoeksgedeelte wordt toevertrouwd aan Bernard Scheray die de functie van Marketing & Communication Insights Manager vervult.
  • Vanessa Sanctorum van haar kant wordt aangesteld als Marketing & Communication Insights Account.
  • De Data Science staat onder leiding van John Greca die veel ervaring heeft met analytics en consultancy.
  • Hij wordt bijgestaan door Jessica Michotte (die verantwoordelijk is voor gegevensintegratie en visuele weergave) en Sophie Alderweireldt (die als Customer Experience & Insights inzicht tracht te verwerven in het consumentengedrag binnen de consumer journey).
  • Tot slot zal Nicolas Burny zijn visie op computer science inbrengen waarbij hij automated-marketing zal toepassen op de communicatiewereld.