GroupM herorganiseert zijn Data & Insights Team

FacebookTwitterLinkedIn

De laatste jaren investeerde het Data & Insights Team van GroupM onder leiding van Bart De Pauw in een aantal nieuwe projecten, met een reeks promoties ten gevolge. In 2020 zal het daarnaast [m]Otions, [m]Precision en [m]Barometrics lanceren.

GroupM lanceerde enerzijds [m]Response, dat behoort tot de wereld van de Cross Media Advertising Effectiveness, en anderzijds een Dashboard Data Squad, dat transversale experten combineert met Data Scientists en BI Experts.

In die context werd Geoffroy Yao gepromoveerd tot Head of Dashboarding. David Peirce versterkte het team op het technische niveau. Een derde collega zal binnenkort worden aangeworven.

In 2020 zal GroupM deze drie oplossingen lanceren:

  • [m]Otions: een neuro-oplossing gerelateerd aan [m]Response,
  • [m]Precision: geavanceerde precision marketing research,
  • [m]Barometrics: trendmonitoring.

In het kader van deze projecten heeft GroupM zijn Data & Insights Team geherorganiseerd in expertisedomeinen en heeft het het team versterkt.

  • Roel Palmaerts: Research Manager. Hij is de drijvende kracht achter [m]Response, in samenwerking met Olivier Detandt.
  • Olivier Detandt: Data Wizard. Hij zal ook instaan voor modelling en big data queries en zal daarvoor nauw samenwerken met het team van Geoffroy.
  • Florian Linclau: Head of Analytics and Insights. Hij is de drijvende kracht achter enerzijds [m]Otions, en anderzijds de direct response oplossing van GroupM.
  • Yulia Kazakova: verantwoordelijk voor [m]Barometrics, met de partner Trendwolves. Onder leiding van Bart De Pauw zal zij ook de werking van [m]Precision verzekeren.
  • Brigitte Gilson: verantwoordelijk voor de eigen internationale onderzoeksoplossingen van GroupM.
  • Barbara Andries: staat in voor zowel de interne learningprogramma’s als de nieuwe externe communicatiestrategie van het Data & Insights team.