Griet Ducatteeuw, directeur lezersmarkt Mediahuis, kiest voor nieuwe carrièrewending na 27 jaar

FacebookTwitterLinkedIn

Vertrekken bij Mediahuis was een van de moeilijkste beslissingen die ik in mijn leven genomen heb“, zegt Griet Ducatteeuw, die 27 jaar bij Mediahuis werkte.

Griet startte haar carrière in 1992 als accountmanager op de advertentieafdeling bij de toenmalige VUM. In 1999 maakte zij de overstap naar de lezersmarkt waar zij eerst als direct marketeer voor De Standaard en nadien als sales- en marketingmanager voor zowel De Standaard als Het Nieuwsblad werkte.

Sinds de vorming van Mediahuis in 2014 maakte Griet als directeur lezersmarkt deel uit van het directieteam Nieuwsmedia België. In 2017 werd zij daarnaast ook uitgever van De Standaard en Het Nieuwsblad en maakte zij deel uit van het Mediahuis Groep Team.

Griet Ducatteeuw: “De sterke nieuwsmerken, de vele getalenteerde en gedreven collega’s, ik zal ze missen. Ik ben dankbaar en fier dat ik een stukje in de geschiedenis van de Mediahuis-nieuwsmerken heb mogen meebouwen en vormgeven. Maar ik ben op een punt in mijn loopbaan gekomen waar de wegen van Mediahuis en mezelf uiteenlopen. Ik heb daarom beslist om de sprong te wagen en mezelf de kans te bieden om nieuwe horizonten te verkennen. Ik blijf supporteren vanop de zijlijn, als lezer, als fan.

Gert Ysebaert, CEO Mediahuis Groep: “Griet speelde een cruciale rol in de succesvolle lezersmarktstrategie van Mediahuis België, eerst bij De Standaard en later bij alle Mediahuis-titels. Ze heeft onze nieuwsmerken mee op de kaart gezet en was sinds vele jaren een sterke motor achter hun digitale transformatie en succes binnen de lezersmarkt. Een groot deel van ons professionele leven hebben zij en ik samen met een hechte groep collega’s doorgemaakt. Namens onze ganse groep wil ik Griet dan ook oprecht danken voor die vele jaren van intense samenwerking.