Grey Group neemt onafhankelijk Belgisch agentschap Famous over

FacebookTwitterLinkedIn

Grey versterkt zijn aanwezigheid in de Benelux door een meerderheidsbelang in het Brusselse bureau Famous, één van de grootste onafhankelijke reclamebureaus van België.

 

Famous, de voorbije 15 jaar geëvolueerd tot een full-service bureau met een sterke focus op digital, krijgt ook een nieuwe naam: FamousGrey. Oprichter Marc Fauconnier blijft aan het hoofd van het bedrijf dat 80 werknemers telt.

 

David Patton, CEO bij Grey EMEA: “Famous staat aan de top van de best presterende creatieve bureaus van België en viel in de prijzen op de Cannes Lions, Effie en Eurobest. De overname van Famous door Grey wijst op een match van zowel visie als filosofie. Famous weerspiegelt niet enkel Grey`s sterke creatieve reputatie, maar ook de bedrijfscultuur, want de naam van het bedrijf zit vervat in de helft van de ‘Famously Effective`-ambitie van Grey. Deze overname is een bewijs van ons engagement voor een voortgezette groei in West-Europa. Met de recente Brexit in het achterhoofd willen we absoluut onze uitbreiding in de belangrijkste Europese markten gaan versnellen. Brussel is het hart van Europa. Het is dus van cruciaal belang dat we als bureau nadrukkelijk aanwezig zijn in deze stad”.

 

Marc Fauconnier, CEO van FamousGrey: “Ik ben erg trots dat Famous de krachten bundelt met Grey, centraal in het hart van Europa. We zien deze samenwerking als een erkenning van de kwaliteit van ons werk, zowel op creatief als op technologisch vlak. Grey`s staat van dienst voor wat betreft het aanwenden van creativiteit voor commerciële groei is ongeëvenaard. Het is niet alleen een gerenommeerd en vaak gelauwerd bureau, er heerst ook een sterke creatieve cultuur. We hebben Grey leren kennen als een netwerk van ondernemende en gepassioneerde mensen waarbinnen we ons helemaal thuis voelen en we zijn dan ook heel blij met onze nieuwe familienaam Grey”.