Evolutie van de ruimtekost in de reclame van 2008 tot 2013

FacebookTwitterLinkedIn

De UMA (United Media Agencies) heeft de studie van de ruimtekost-evolutie in de reclame van 2008 tot 2013 geactualiseerd.

 

De evolutie van de prijzen en kosten per 1.000 contacten werden apart berekend voor de belangrijkste media sinds 2008. Als basis is een zo volledig mogelijke typeselectie genomen van reclamedragers of blokken binnen de bestudeerde media. Tot slot is er een vergelijking tussen de voornaamste media onderling.

 

De kosten per 1.000 werden berekend op de doelgroep 15 jaar en ouder.

 

De studie is gebaseerd op bruto kosten, zonder rekening te houden met degressieven (behalve de combinatiedegressieven), kortingen en/of onderhandelingen. Het gaat dus meer om een referentie voor de markt dan om een overzicht van de effectief betaalde prijzen, vooral in de recentste periodes.

 

Bij MediaSpecs Insights kan u de volledige studie met resultaten bekijken.