Eerste nummer van de Vlaamse vtwonen vanaf vandaag in de winkel

FacebookTwitterLinkedIn

Vanaf vandaag ligt er elke vier weken een Vlaamse versie van het vtwonen magazine in de winkel.

 

Uit de Woonstijlenmonitor, een onafhankelijk onderzoek in opdracht van Sanoma Media Belgium naar de populariteit van de verschillende woonstijlen, blijkt dat de Vlaamse consument steeds meer de voorkeur geeft aan de eclectische woonstijl. vtwonen speelt in op die trend en op de groeiende vraag van consumenten naar inspiratie, informatie en advies. Met de Belgische versie van vtwonen, die steunt op optimale synergiën met de Nederlandse tak, verdiept Sanoma Media Belgium bovendien haar BENE-structuur.

 

De Woonstijlenmonitor onthult dat anno 2016 interieur en decoratie een belangrijk thema blijven voor de doorsnee Belg. Zo hecht 76% veel belang aan de inrichting en decoratie van zijn woning. 68% zegt recent of binnenkort zijn interieur grondig te willen aanpakken of vernieuwen. Een opvallende bevinding is dat de eclectische woonstijl aan een opmars bezig is: maar liefst 64% van de respondenten verklaart méér dan 3 verschillende woonstijlen aantrekkelijk te vinden. Dat is een forse stijging in vergelijking met de vorige Woonstijlenmonitor, die dateert van 2012. Waar de Belg voorheen erg trouw was aan één woonstijl, wil hij vandaag graag verschillende stijlen gecombineerd zien. En dat past hij ondertussen ook al gretig toe: 76% van de respondenten verklaart meer dan drie verschillende stijlen te hebben in zijn of haar woning. De verwachting is dan ook dat dit eclecticisme in wonen de komende jaren nog verder zal doorzetten.