Inclusie en product management nieuw in opleidingsaanbod BAM

FacebookTwitterLinkedIn

De start van het nieuwe jaar betekent ook de start van een nieuw opleidingsseizoen bij BAM. Met enkele opvallende nieuwkomers. Zo starten twee opleidingen waarbij inclusie en duurzaamheid/diversiteit centraal staan en wordt voor het eerst aandacht besteed aan de functie van product manager.

Diversity & Inclusion is sinds deze zomer een van de pijlers waarrond BAM werkt. Dat weerspiegelt zich ook in het opleidingsaanbod. Zo is er ‘Inclusieve marketing & communicatie’, gedoceerd door Ingrid Tiggelovend, auteur van ‘Diversiteitscommunicatie. Verbindende communicatie en marketing’ en stichter en coördinator van Studio Sesam vzw. Deze nieuwe opleiding richt zich tot marketeers die voeling willen krijgen met de diverse samenleving en die vooral werk willen maken van een diversiteitsbeleid en een sensitieve marketingpraktijk.

‘Inclusieve marketing & communicatie’ raakt in twee sessies enkele gevoelige thema’s aan. “We leven niet enkele in een hyperdiverse, maar ook in een hypergevoelige samenleving waar waarden zoals inclusiviteit, duurzaamheid, authenticiteit en rechtvaardigheid sterk weerklinken”, legt Ingrid Tiggelovend uit. “Met deze opleiding wil ik organisaties en bedrijven stimuleren om zich aan te sluiten bij deze nieuwe tendensen en wil ik hen de tools aanbieden om gericht, begrijpelijk en inclusief te communiceren met diverse klanten.

Meer informatie over deze opleiding.

Aansluitend start de opleiding ‘The power of unbiased thinking’, gedoceerd door Liesbeth Dillen, TEDx Speaker en Business & Leadership mentor bij YIN United, en Emily Rammant, Entrepreneurial Leadership coach bij YIN United. Met deze opleiding, die bestaat uit drie sessies, richten ze zich tot marketeers die actief willen bijdragen aan de nieuwe economie waar de SDG’s centraal staan en waar vernieuwend denken een must is.

Meer informatie over deze opleiding.

Tot slot richt BAM voor het eerst ook een opleiding product management in. Product Management Fundamentals wordt gedoceerd door Bart De Jonghe, trainer en adviseur in The Product Leadership Agency, en wil volgens de docent “verduidelijken wat de functie van product manager precies inhoudt en de basiskennis aanreiken die je nodig hebt om de functie op een gestructureerde manier uit te oefenen. Hierbij vertrek ik van het ontwikkelen van relevante marktinzichten om langzaam de overstap te maken naar het realiseren van de productvisie bij zowel de klant als de consument”. Deze opleiding bestaat uit drie sessies.

Meer informatie over deze opleiding.