De eerste innovatie van NP 3.0: NP NEWS

FacebookTwitterLinkedIn

Het nationale aanbod dat de vier dagbladregies (Rossel Advertising, De Persgroep Advertising, IPM Advertising en Mediahuis Connect) samen in de markt zetten, is toe aan een 3.0 leven met de digitale platformen als aanvulling op de papieren edities.

 

Wout Dockx (Marketing & Innovation Manager bij Newsworks Belgium): “Newsbrands bereiken meer en meer mensen dankzij de digitale mogelijkheden. Het extra bereik heeft overigens een uitstekend jong en upscale profiel. In vergelijking met tien jaar geleden is het bereik van de newsbrands volgens het CIM met 9% gestegen. Dit hogere bereik wil NP nu ook aanbieden in nieuwe producten, te beginnen met NP NEWS”.

 

NP NEWS garandeert één nationaal aanbod met een krachtig bereik aan een aantrekkelijke prijs met een aanwezigheid op de drie platformen ‘paper`, ‘web` en ‘mobile`. Op één dag levert dit een resultaat van 94 GRP op de 12-plussers en van 123 GRP op de kerndoelgroep van de newsbrands: 18-54, sociale groepen 1-4.

 

Om de coherentie over de platformen heen te maximaliseren is een nieuw formaat op papier bedacht: Art DHP (Digital Half Page), een opstaand formaat dat in de lijn ligt van de Halfpage voor webpagina`s. Voor ‘mobile devices` zal er nog een combinatie zijn van de Halfpage en een kleinere Medium Rectangle.

 

Er is slechts één campagne per dag beschikbaar, welke in totaal negen miljoen contacten levert waarvan bijna 38% digitaal zijn. Dit alles wordt in de markt gezet onder de slogan “1 to 3 for power”, en dat is meteen ook de prijs: 123.400 euro.

 

In het 3.0 aanbod blijven de papieren producten de basis uitmaken, maar zij worden voortaan ondergebracht onder NP ORIGINAL en NP TOPTOP (voor de inhakers). Voor deze bestaande producten blijft het tarief voor 2015 hetzelfde als in 2014.

 

Tot slot wordt er gewerkt aan twee nieuwe NP-packages die eveneens multiplatform zullen zijn: NP CAMPAIGN (op de drie platformen voor langere periodes) en NP DISPLAY (voor een nationaal ‘digital only` aanbod). Deze producten zijn voorzien voor 2015 en worden in de loop van november geconcretiseerd.