Cuckoo Awards 2016: BBDO, Serviceplan, These Days, The Fat Lady en Céline Motte zijn de grote winnaars

FacebookTwitterLinkedIn

De 11de editie van de Cuckoo Awards is een mijlpaal. Het grote aantal inzendingen mondde uit in een recordaantal van 31 nominaties. De hoge kwaliteit van deze cases resulteerde in een regen van bekroningen: 2 Diamond, 7 Gold, 11 Silver, 11 Bronze en 2 Coup de Coeur.

 

BBDO boven in Creativity, Serviceplan in Effectiveness

 

De reeds veelbekroonde campagne “The Write Thing” voor de Parkinson Liga schoot ook bij de Cuckoo Awards de hoofdvogel af: Diamond in de categorie Creativity. Bij Effectiveness ging Serviceplan met de hoogste eer strijken: Gold voor de Taaltelefoon. In deze laatste categorie stak de Benetiet-campagne van LDV United een Coup de Coeur op de hoed.

 

Met 6 trofeeën in beide categorieën was BBDO de grote slokop van de avond. Naast Diamond en Gold legde het agentschap beslag op nog 4 andere awards (3 Silver, 1 Bronze). LDV United stak naast de Coup de Coeur ook 1 Silver en 1 Bronze in de koffer. Boondoggle en TBWA maakten het podium compleet met elk 1 Bronze.

 

These Days en The Fat Lady domineren Content

 

Dit jaar waren er tevens bekroningen in het snelgroeiende domein van Content Marketing. Hier mocht These Days de Diamond in de hoogte steken met de campagne “Pensioenavonturen” voor AXA. Ook The Fat Lady keerde met een brede glimlach huiswaarts. Met 1 Gold, 1 Silver en 2 Bronze kaapte het bureau de meeste Awards weg in deze categorie.

 

Gold was eveneens weggelegd voor DDB, ZB Communicatie & Media en Maison Moderne. Verder verdienden ook Cypres (2 Silver), Head Office (1 Silver, 1 Bronze), Dallas (1 Silver), Newsmaster (1 Silver), Propaganda (2 Bronze), Gicom en Jaja (elk 1 Bronze) hun plaats op het ereschavot. En ook hier viel er een Coup de Coeur uit de kast, weggeplukt door ZB Communicatie & Media met de campagne “Leren Van”.

 

Céline Motte is de Direct Marketing Personality of the Year

 

De algemeen directrice van Cofidis gaf een boost aan de ontwikkeling van de business door een goed gebalanceerd reclameplan te implementeren dat de DM ondersteunt. De behaalde resultaten waren opmerkelijk: een sterke groei van de omzet en de ontwikkeling van de bekendheid en het imago. Als bedrijfsleidster die over de waarden van de onderneming waakt, zette Céline Motte zich ook in voor een ethische DM en het opbouwen van “echte” duurzame klantenrelaties.