BAM: Content Marketing hub stelt casebook voor en gaat dieper in op “content buy-in”

FacebookTwitterLinkedIn

Niet één maar twee activiteiten voor de Content Marketing hub net voor de zomer. Op 10 juni stelt de groep de vierde editie van zijn Content Marketing Casebook voor. Dat bevat de favoriete cases van heel wat straffe marketeers. Op dinsdag 6 juli volgt een exclusieve sessie waarin de deelnemers ervaringen delen om buy-in voor contentmarketingplannen te krijgen.

Met de presentatie van het Content Marketing Casebook probeert de Content Marketing hub, onder voorzitterschap van Koen Denolf (The Fat Lady) en Bart Lombaerts (SPYKE), de Belgische contentmarketeers van extra inspiratie te voorzien. Contentmarketinginitiatieven blijven in hun ogen immers nog te veel onder de radar. Niet omdat ze niet sterk genoeg zijn, wel omdat ze een specifiek publiek aanspreken of specifieke kanalen gebruiken om hun doelgroep te bereiken.

Aan dit casebook werkten 16 marketeers mee, een record. Ze brengen cases van merken als Kom op tegen Kanker, Porsche, Colruyt, Westtoer en Technopolis. Onder andere een Instagram-serie, een tv-programma, PR en zelfs kunstwerken tonen de enorme rijkdom van het vakgebied aan.

Content buy-in: essentiele stap tot succes

Als laatste activiteit voor de zomer plant de Content Marketing hub een sessie over content buy-in. Heel wat contentmarketeers ervaren immers moeilijkheden om hun management, maar ook hun collega’s, te overtuigen van het belang om voluit in te zetten op content marketing.

Op 6 juli om 12u zullen de geïnteresseerden gedurende een uur hun ervaringen delen en tips geven om buy-in voor contentmarketingplannen te krijgen. Het gaat om een sessie met een beperkt aantal deelnemers om de interactie zo groot mogelijk te houden.