Clear Channel wendt digitale schermen aan voor grootste OOH-kunstgalerij van België

FacebookTwitterLinkedIn

Clear Channel kondigt de opening aan van de grootste out-of-home kunstgalerij in België, in samenwerking met Artcrush. Het doel van dit initiatief is om het werk van Belgische en internationale kunstenaars te tonen op de digitale schermen van Clear Channels advertentienetwerk, waardoor openbare ruimtes in het hele land worden omgetoverd tot een unieke artistieke etalage.

De afgelopen dagen zijn alle schermen van Clear Channel, van treinstations tot drukke straten, virtuele canvassen geworden waarop een grote verscheidenheid aan hedendaagse kunstwerken te zien is. Dit bijzondere initiatief stelt voorbijgangers in staat om kunst te ontdekken in hun dagelijks leven.

Het doel van dit langetermijnproject is om kunst dichter bij het hart van het publiek te brengen door zichtbaarheid te geven aan kunstenaars, zowel opkomende als gevestigde, variërend van schilderkunst en fotografie tot beeldhouwkunst en digitale kunst. Door hun creaties te exposeren op de digitale schermen van Clear Channel bereiken deze artiesten een breder publiek en wordt hun kunst tot leven gebracht binnen de Belgische gemeenschap.

Jan De Moor, Managing Director Clear Channel, zegt: “Wij geloven dat kunst de kracht heeft om betekenisvolle verbindingen te creëren en emoties op te roepen. We zijn verheugd dat we deze unieke artistieke ervaring kunnen aanbieden aan de Belgische bevolking en de artiesten in de kijker kunnen zetten die onze wereld mooier maken door hun creativiteit. Dit initiatief weerspiegelt ons bredere engagement om onszelf te positioneren als een platform voor collectief nut.