CIM RAM analyse Medialaan: Qmusic grootste radiozender bij Vlamingen tussen 18 en 54 jaar

FacebookTwitterLinkedIn

Vandaag zijn de nieuwe luistercijfers bekendgemaakt van de periode mei-augustus. Door de vernieuwde CIM-meting zijn de zomermaanden voor de eerste keer gemeten. Uit de cijfers blijkt dat ook in de zomer 8 op de 10 Vlamingen naar de radio luisteren. Het complementaire radio-aanbod van Medialaan bevestigt het succes bij het brede publiek (+12).

Qmusic

Qmusic heeft dankzij de Foute Party en het Q-Beach House goed gescoord in de zomer. De radiozender bevestigt zijn positie als tweede grootste zender in Vlaanderen met 12,5% marktaandeel bij het brede publiek (12+). Op de zenderdoelgroep 18- tot 44-jarigen verstevigt Qmusic zijn positie als marktleider en groeit voor de derde keer op rij door van 21,1 naar 22,5% marktaandeel. Qmusic is ook marktleider geworden bij jonge mensen tussen 18 en 34 jaar met 24,2% marktaandeel.

An Caers, Directeur Radio, is blij met de resultaten: “Het is de eerste keer dat we weten hoeveel mensen er in de zomer luisteren naar de radio. Het is heel fijn om te zien dat de Vlaming ook dan trouw blijft aan het medium. Qmusic is de grootste radiozender bij mensen tussen 18 en 54 jaar.

Joe

Joe stijgt door op zenderdoelgroep 35- tot 54-jarigen van 12,7% naar 14,4% marktaandeel. De radiozender haalt 8,6% marktaandeel bij het algemene publiek (12+). An Caers: “De veertiger vindt steeds meer zijn weg bij Joe. Sven & Anke zijn begin augustus al opgestart en dat is niet onopgemerkt gebleven.

Steve Van den Audenaerde, Business Development Manager: “De doelstelling om met Qmusic en Joe een complementair bereik te leveren en met beide radio’s de zomermaanden te kleuren, is ruimschoots behaald. Het is uitstekend voor het medium en de adverteerders dat het doorlopende massieve bereik van radio in de zomer bewezen is.