Business to Business Press & Communication Awards: Fons Van Dyck en Stéphane Buisseret als spreker op de academische sessie

FacebookTwitterLinkedIn

De Business to Business Press & Communication Awards zetten al voor de derde keer het beste van de vakmedia en de BtoB communicatie in de bloemetjes tijdens een gala in de Bozar op 27 oktober. Maar deze awards ambiëren meer dan enkel het vieren van de welverdiende winnaars. Tijdens het academisch uurtje (vanaf 18u30) voor het openen van de feestelijkheden komen twee gastsprekers hun visies delen met de aanwezige uitgevers, journalisten, adverteerders en marketers.

Vorig jaar kwam mediaminister Sven Gatz zijn beleidsnota toelichten. Dit jaar is het de beurt aan Fons van Dyck en Stéphane Buisseret.

* Fons van Dyck staat aan het hoofd van het reclameadviesbureau Think BBDO en is voorzitter van de Raad voor de Reclame. Hij is ook kroniekschrijver in kranten en tijdschriften en publiceerde verschillende boeken. Hij zal de voornaamste conclusies presenteren uit “De impact van reclame op de Belgische economie”, het recente rapport van Deloitte in opdracht van de Raad voor de Reclame.

* Stéphane Buisseret, CEO van het reclamebureau AIR Brussels en spreker op onder andere de UBA Academy, heeft onlangs een aparte afdeling in het leven geroepen die zich specifiek toelegt op BtoB communicatie. Deze merkenbouwer zal zijn visie uit de doeken doen over succesvolle BtoB reclame in een veranderend medialandschap.

Er is tijd voorzien om enkele vragen te stellen en beide sprekers zullen ook de hele avond bijwonen. De voorzitter van de jury, Stéphan Salberter (Head of Corporate Communication and Relations bij ING) moedigt alle actoren nog eens aan om samen de sector van de professionele communicatie een duw in de rug te geven: “De uitgevers van vakbladen en professionele media investeren immers in steeds meer gediversifieerde kanalen om hun doelgroepen binnen hun economische sectoren te informeren of te activeren. Met deze awards zetten we de kwaliteit van al die initiatieven in de verf. Daarnaast willen de Business to Business Press & Communication Awards ook het economisch belang van efficiënte marketing en reclame van bedrijf naar bedrijf onderstrepen”.

De competitie omvat in totaal 13 categorieën, waarvoor nog dossiers kunnen ingediend worden tot 30 september.

Dit jaar zal de jury voor het eerst awards uitreiken voor “Best Business to Business Mediabrand of the Year” en “Best Business to Business Publication of the Year”.

Alle informatie vindt u hier.