Be-inspired.media: inspiratieplatform Best of Gaming sterk van start

FacebookTwitterLinkedIn

Het platform Be-inspired.media groeit en werd recent uitgebreid met de categorie Best of Gaming. Een onderwerp dat vandaag steeds relevanter wordt gezien de gamingsector uit zijn voegen barst in België.

De scope van Best of Gaming? Commerciële communicatie die beroep doet op video en computerspellen om haar doelgroep te bereiken en te activeren. Er vinden namelijk heel wat marketingacties plaats in games, maar het overzicht bewaren is niet evident. Gelukkig is de nieuwe expertjury Best of Gaming in het leven geroepen om het kaf van het koren te onderscheiden.

Expertjury

De jury van Best of Gaming selecteert, beoordeelt en publiceert de beste cases en inspireert op die manier de sector.

Ze bestaat uit de volgende leden: Tim Colman (juryvoorzitter – Proximus), Danny Nijs (Nissan United), Simon De Pauw (D’Ieteren), Grégoire Le Hardy (Nestlé), Steven Verlinde (Engie), Jonathan Jacoby (UMA-coördinator – Space), Lauren Tran (Publicis Groupe), Emilien Eloy (Spacefwd), Tatiana De Wind & Adrien Van Damme (GumGum), Matthieu Py (Azerion), Benjamin Meunier & Mauricio Gonzalez (RMB), Nicolas Vandersteen (Sparkers) en Fabio Pellegrini (Samsung).

10 cases, 5 bekroningen

Op de eerste jurybijeenkomst in het begin van de zomer schoot Best of Gaming meteen stevig uit de startblokken: maar liefst 11 cases werden ingediend voor evaluatie. Na geanimeerde debatten besloot de expertjury er 10 te publiceren en 5 te bekronen.

Daar zitten grote merken bij zoals Coca-Cola, Adidas, Engie, Paco Rabanne, Orange, McDonald’s, Disney en Proximus. Met Systane en Zuny haalden ook twee minder bekende merken de spotlights.

Een overzicht van de bekroonde cases:

  • Coca-Cola Zero Sugar Y3000 – #FuturaCityQuest
    Met ‘Enter the Future’ creëerde Coca-Cola een gamified campagne om haar meest recente product – Coca-Cola Zero Sugar Y3000 – populair te maken bij Gen Alpha en Gen Z. Dat deed Coca-Cola door een eigen digitale playground te bouwen in de game Roblox: Futura City. “Een innovatieve case die sterke cijfers kan voorleggen”, aldus de jury.
  • Adidas – #EnterOzworld
    Ozworld is een nieuw modemerk van Adidas, gericht op 15- tot 35-jarigen. In 2022 onderging het merk een volledige rebranding wat samenviel met de creatie van een gloednieuw metaverse waarin de gamers werden aangezet om hun eigen avatar in te zetten. “Een indrukwekkende wereldwijde campagne die perfect lokaal geïmplementeerd werd.
  • Engie HR – Reach the unreachables!
    Engie slaagde er maar moeilijk in om voldoende technici aan te werven. Al snel realiseerde het merk zich waarom: het slaagde er niet in om de beoogde doelgroep – vaak (hardcore) gamers – rechtstreeks en efficiënt te bereiken. De oplossing? Een rekruteringscampagne met geïntegreerde gaming touchpoints. “Het bewijs dat zelfs HR games doeltreffend als touchpoint kunnen inzetten.
  • Rabanne – #playwithPHANTOM
    Voor PHANTOM, het meest recente parfum van Paco Rabanne, zette Space en Spacefwd een innovatieve gamified campagne op, gericht op de leeftijdscategorie 16 tot 30 jaar. PHANTOM werd neergezet als een authentiek deel van de gamingcommunity – o.a. via Twitch – en creëerde zo culturele relevantie.
  • Zuny Gaming Master
    Door het creëren van een interactieve onlinewedstrijd Zuny Gaming Masters, slaagde Zuny erin om zichzelf top of mind te maken bij Belgische console gamers. Met deze campagne zette Zuny zich neer als de ultieme telecomprovider door in te spelen op de liefde voor gaming en esports van hun doelgroep.

Ontdek de beschrijving van de 10 geselecteerde cases met commentaren, cijfers en video’s via best-of-gaming.be.