BAM geeft meaningful marketing extra invulling met vier thema’s

FacebookTwitterLinkedIn

De vier think tanks van BAM zorgen voor nieuwe activiteiten, een vervolledigde corporate governance én een hernieuwd lidmaatschapsaanbod.

We willen rond vier belangrijke thema’s een groep van experts rond de tafel brengen om hierrond te inspireren, te kijken hoe we de thema’s in opleidingen aan bod kunnen laten komen en na te gaan of het nuttig is met de overheid in gesprek te gaan rond bepaalde zaken“, aldus Koen Van Impe (&KOO), voorzitter van de marketingvereniging. De vier thema’s waarover hij het heeft zijn sustainability, inclusion & diversity, technology en privacy & ethics.

De nieuwe aanpak is het gevolg van een oefening van de nieuwe raad van bestuur tijdens de zomermaanden. Naast de inhoudelijke invulling valt ook de governance structuur op. Koen Van Impe vertelt: “BAM is een grote structuur met heel wat tentakels. Het was soms niet evident om onze visie te delen en te communiceren tussen zij die heel nauw betrokken zijn bij de organisatie en zij die er wat verder af staan. De think tanks waren de missing link. We zijn blij dat we hiermee onze governance structuur op punt hebben gezet. De think tanks zullen trouwens geleid worden door een captain die een autoriteit is in zijn of haar domein.

Meaningful Marketing Talks

De inhoudelijke invulling heeft ook zijn weerslag op het pallet aan activiteiten dat BAM wil aanbieden. Naast evenementen zoals het Student Congress, de MIXX Awards, de Belgian Marketing Awards en het Marketing Congress, zal BAM vanaf 2022 een nieuw maandelijks event aanbieden, de Meaningful Marketing Talks. Ze zullen telkens presentaties rond een bepaald topic bundelen en gaan door tijdens de late namiddag in de Kruitfabriek in Vilvoorde. Eerste afspraak is op 24 februari.

Persoonlijk lidmaatschap: Friend of BAM

Tot slot wijzigt BAM zijn lidmaatschapsaanpak. “We zijn nu al de breedste marketingcommunity”, zegt Koen Van Impe, “maar willen op dit vlak nog groeien en elke marketingprofessional bereiken. Daarom trekken we een nieuw persoonlijk lidmaatschap open, de Friend of BAM. Voortaan wordt iedereen die aan een activiteit deelneemt, gratis lid. Wil je van extra voordelen genieten, dan bieden we je de mogelijkheid een betalend lidmaatschap te nemen. Voor bedrijven vereenvoudigen we ons aanbod. Daarnaast kijken we wel naar nieuwe partners, voor bedrijven die meer willen bijdragen bij BAM en kunnen instappen in verschillende formules.